Què és l’estrès i com funciona

Estrès 2 (adobe Stock)
Sabem realment què és l’estrès? Què ocorre en el nostre organisme i en la nostra ment quan estem estressats? I per què a vegades ens adaptem amb més facilitat a unes situacions estressants que a unes altres?

Speakers

Alba Pérez
Alba Pérez González
Psicòloga sanitària i doctora en Psicologia Clínica i de la Salut per la Universitat de Barcelona.

Start

17/05/2022 - 17:30 h

End

17/05/2022 - 18:45 h

Address

Sala d’Actes de la seu d’Alumni UB (Gran Via de les Corts Catalanes, 582, Barcelona)   View map

Alba Pérez González, doctora en Psicologia, ens parlarà no només de l’estrès que segurament tots hem patit en situacions límit en l’àmbit familiar o laboral, sinó dels esdeveniments globals que ens causen incertesa o temor, com les pandèmies o les guerres, i de com podem fer-hi front.

A la vida afrontem nombroses situacions que poden ser estressants. De fet, estem molt acostumats a parlar de l’estrès: sovint persones del nostre entorn o nosaltres mateixos diem que estem molt estressats a causa de la feina, la família, les responsabilitats, la manca de temps, terminis inassolibles… A un altre nivell, fets com els que s’han esdevingut darrerament (pandèmia, guerres, terrorisme) també poden tenir un impacte en el nostre funcionament, tant si ens toquen de més a prop o de més lluny.

Però… sabem realment què és l’estrès? Què ocorre en el nostre organisme i en la nostra ment quan estem estressats? I per què a vegades ens adaptem amb més facilitat a unes situacions estressants que a unes altres?

Amb tot, aprendrem què passa quan estem estressats i com diferenciar l’estrès normal d’aquell que ens impedeix funcionar. Parlarem, doncs, d’estrès, però també d’afrontament i dels recursos que sabem que són més eficaços per gestionar l’estrès o les crisis

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides! Envia un correu a alumniub@ub.edu i et posarem en la llista d'espera.

Què és l’estrès i com funciona

Conferència

Data: dimarts 17 de maig de 2022
Hora: 17:30 a 18:45
Lloc: Sala d’Actes de la seu d’Alumni UB (Gran Via de les Corts Catalanes, 582, Barcelona)
Organitza: Club de l’Experiència
Idioma: català

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària.

L'adreça electrònica no es publicarà.