Club de l'Experiència · Cartes de la guerra

Lectura dramatitzada de les cartes que es van escriure Jordi Rubió i el seu fill, Manuel Rubió, entre el maig del 1938 i el gener del 1939.

13/01/2017 - 19:00 h

13/01/2017 - 20:30 h

Gran Via de les corts Catalanes, 585 Barcelona   View map

Tres exalumnes del curs Biblioteques i Arxius en l’Era Digital, de la Universitat de l’Experiència, socis del Club de l’Experiència, fan una lectura dramatitzada d’algunes de les cartes —o fragments— recollides per Jordi Galofré en el llibre titulat Cartes de la guerra, maig 1938 – gener 1939.
És un recull de les cartes que, durant la Guerra Civil, es van escriure Jordi Rubió i Balaguer —fill d’Antoni Rubió i Lluch i nét de Joaquim Rubió i Ors—, aleshores director de la Biblioteca de Catalunya, a la qual va dedicar 25 anys (organització, direcció i trasllat a la seu actual), i el seu fill, Manuel Rubió i Lois, incorporat a files als 17 anys, el qual va participar en la batalla de l’Ebre i va esdevenir científic especialitzat en la recerca marina (dirigí l’aquari de Blanes fins que es va jubilar).

Les cartes del fill, d’una maduresa impròpia de la seva edat, ens acosten a la tràgica realitat de la guerra. Les del pare, d’una notable qualitat literària, ens permeten conèixer la vida a la rereguarda i la seva tasca com a professor de la Universitat, director de la Biblioteca de Catalunya i organitzador del Servei de Biblioteques del Front a través del Bibliobús.

En conjunt, són unes cartes d’un interès documental considerable i d’una gran qualitat humana.

CARTES DE LA GUERRA · LECTURA DRAMATITZADA
Lectura dramatizada

Data: divendres 13 de gener de 2017
Hora: 19 h