La Fàbrica del Sol

Visita guiada a La Fàbrica del Sol, testimoni de la transició cap a la sobirania energètica.

24/01/2022

24/01/2022

Edifici La Fàbrica del Sol · Passeig de Salvat Papasseit, 1, 08003 Barcelona - Barcelona   Veure mapa

La visita es durà a terme en dos torns (a les 10 o 11:30h) i té una durada d’una hora i mitja aproximadament

La Fàbrica del Sol està ubicada en un entorn urbà singular que ha estat testimoni de l’evolució en la generació de fonts d’energia els últims 150 anys. Una xemeneia i un pont grua del complex fabril de l’antiga Maquinista Terrestre y Marítima de la Barceloneta recorden l’ús del carbó. L’antic gasòmetre de la Catalana de Gas evoca l’arribada de la indústria d’elaboració del gas manufacturat a Catalunya. Finalment, La Fàbrica del Sol actual, amb les seves plaques solars fotovoltaiques situades a la teulada i a la mitgera de l’edifici, testimonien la mirada de la ciutat cap a la font d’energia més neta i renovable de totes: l’energia del sol.

Es farà una visita guiada a l’edifici demostratiu de La Fàbrica del Sol, testimoni de la transició cap a la sobirania energètica: del pas de les energies fòssils a les renovables. Incorpora diferents solucions sostenibles per millorar l’eficiència energètica, com ara la generació d’energies renovables, l’estalvi d’aigua, la conservació de la biodiversitat i una mobilitat més sostenible, ja que té el distintiu Edifici Amic de la Bici, entre d’altres.

Veurem com aportar el nostre granet de sorra per contribuir quotidianament a la millora del medi ambient a les nostres ciutats i pobles.

TORN DE LES 10H

Places exhaurides! Envieu un correu a alumniub@ub.edu i us posarem a la llista d'espera,

TORN DE LES 11:30H

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · LA FÀBRICA DEL SOL
Visita guiada

Data: dilluns 24 de gener de 2022
Hora: dos torns, el primer a les 10:00 i el següent a les 11:30
Lloc: Passeig de Salvat Papasseit, 1, 08003 Barcelona
Organitza: Club de l’Experiència

• MARIA JOSE

FERNANDEZ RODRIGUEZ Reply
    • Benvolguda Maria José,

L’apuntem a la llista d’espera per d’ambdós torns.

Marc Martínez Casanovas Reply
  • Voldria asistir a la visita

Rosa Arriols Reply
    • Benvolguda Rosa,

L’apuntem a la llista d’espera per d’ambdós torns.

• Benvolguda Rosa Maria,

L’apuntem a la llista d’espera per al torn indicat.