Visita guiada a Can Marfà, del Museu de Mataró

Marfa

23/11/2021 - 9:45 h

23/11/2021 - 12:45 h

Can Marfà és l’espai expositiu del Museu de Mataró dedicat a la indústria del teixit de punt, l’activitat industrial que ha donat singularitat i identitat a la ciutat. Està ubicat en una de les naus de l’antiga fàbrica de Can Marfà, la més important de l’Estat espanyol en gènere de punt abans del 1936.

Des del punt de vista arquitectònic, és un conjunt d’estil manchesterià, construït entre el 1880 i el 1881.

Font: https://museuslocals.diba.cat/museu/2777788

L’antiga fàbrica de Can Marfà va ser una de les indústries del gènere de punt més importants de la ciutat de Mataró. L’edifici que es conserva és un dels testimonis més rellevants del patrimoni industrial mataroní; es tracta d’un conjunt industrial de l’últim terç del segle xix, format per dues naus de planta baixa i dos pisos cadascuna, connectades per uns ponts. Una xemeneia ubicada entre les naus completa el conjunt.

Actualment la nau petita és l’extensió del Museu de Mataró dedicada al patrimoni cultural relacionat amb la indústria tèxtil de punt, que acull la col·lecció de la Fundació Jaume Vilaseca, una de les col·leccions de patrimoni industrial més singulars de Catalunya.

«Mataró, capital del gènere de punt» és l’exposició permanent que explica, des d’una perspectiva pluridisciplinària, el passat, el present i el futur de la indústria del gènere de punt a Mataró i a Catalunya mitjançant un centenar d’objectes (maquinària, indumentària, publicitat, eines i documents). També es pot visitar la segona planta, un nou espai que permet veure l’àrea de reserva de les col·leccions tèxtils del Museu de Mataró, concebut amb una doble funcionalitat: com a magatzem i zona de treball tècnic i com a espai visitable per tal d’aprofundir en aspectes concrets de les col·leccions.

Les col·leccions tèxtils que es conserven al Museu de Mataró es caracteritzen per la diversitat de tipologies i materials: des d’elements industrials i tecnològics, teixits i peces de vestir, fins a mostraris, catàlegs i elements de publicitat. Cronològicament, abracen més de dos segles d’història (des de mitjan segle xviii fins a començaments del xxi). El volum més important d’objectes procedeix de la col·lecció de la Fundació Jaume Vilaseca, formada per més de cinc mil peces relacionades amb tots els processos de producció industrial i comercialització del gènere de punt.

Font: http://visitmataro.cat/ca/descobreix/museus-i-espais-d-interes-cultural/can-marfa-museu-de-mataro

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

“Can Marfà, Mataró”
Visita guiada

Data: 23 de novembre de 2021
Punt de trobada: Davant de l’FNAC d’El Triangle (Carrer de Bergara, 20, 08002 Barcelona). El desplaçament s’efectuarà en Rodalies (R1, R2
Hora: 9:45-12:45 (l’hora de trobada està subjecte a canvis en l’horari de Rodalies)
Organitza: Club de l’Experiència
Idioma: català

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.