Club de l'Experiència · Visita comentada al cementiri del Poblenou

Ruta comentada per trenta sepultures del cementiri del Poblenou

Gratuït

27/02/2017 - 11:00 h

27/02/2017 - 12:30 h

Avinguda Icària s/n , Barcelona   Veure mapa

El cementiri del Poblenou va ser el primer que es va construir fora del perímetre emmurallat de Barcelona. El va inaugurar el 1775 el bisbe de la ciutat, Josep Climent.

Les tropes napoleòniques el van destruir i el 1813 un jove arquitecte italià, Antonio Ginesi, va ser l’encarregat de construir el nou recinte funerari, beneït pel bisbe Sitjar el 15 d’abril de 1819. Les formes neoclàssiques reflecteixen els gustos estètics dels comerciants i fabricants adinerats de l’època. El 1821, a causa d’una terrible epidèmia de còlera, el cementiri va arribar a la seva màxima ocupació.

Des de la seva inauguració, el cementiri del Poblenou ha sofert nombroses modificacions i ampliacions. La més important es produí el 1849, quan Joan Nolla va construir el recinte dels panteons, on es va concentrar la feina d’arquitectes i escultors del moment, un espai que posa de manifest la voluntat de la burgesia barcelonina de mitjan segle XIX d’exhibir, fins i tot a les tombes, l’opulència i el prestigi social. El 1888 va ser ampliat novament, aquest cop per Leandre Albareda.

En aquest cementiri hi ha enterrats diversos personatges il•lustres , com ara Lola Anglada, Xavier Berenguel, Narcís Oller, Anselm Clavé o José Luis de Vilallonga.

VISITA COMENTADA AL CEMENTIRI DEL POBLENOU
Visita comentada

Data: dilluns 27 de febrer de 2017
Hora: 11 h