Club de l'Experiència · Visita comentada al cementiri de les Corts

Ruta comentada pel cementiri de les Corts

Places exhaurides

Adrià Terol
Àrea de Comunicació i Qualitat de Cementiris de Barcelona S.A

15/11/2018 - 11:00 h

15/11/2018 - 12:30 h

Avda. Joan XXIII, 3-15 · Barcelona   Veure mapa

L’objectiu d’aquesta activitat és acostar els cementiris als nostres associats com a llocs plens d’històries i de vida i, per extensió, dipositaris d’aquesta memòria col·lectiva. En anys anteriors vàrem visitar els cementiris de Poblenou i el de Montjuic. Enguany anirem al de Les Corts.

Alguns punts d’interès d’aquest recorregut són el panteó dels Soldats, fet el 1904 per l’arquitecte municipal Pere Falqués –conegut pels seus bancs-fanals del Passeig de Gràcia– i que està dedicat als 728 soldats que van sortir del port de Barcelona i van morir al desastre de Cuba i Filipines; el cementiri hebreu en actiu més antic de Barcelona; o la Capella, reconstruïda el 1918 i que, com l’edifici de l’administració, es caracteritza pel seu toc modernista.

En el recinte de les Corts també descansen grans personalitats, com l’escultor Frederic Marès; Antoni Batlle, sacerdot i pedagog impulsor de l’escoltisme a Catalunya; el fotògraf i historiador Pere Català-Roca; l’actor i humorista Joan Capri; i alguns dels grans noms del Futbol Club Barcelona, com els jugadors Paulino Alcántara, Josep Samitier, César Rodríguez, Estanislau Basora, Ladislao Kubala o Javier Urruticoechea; el president Narcís de Carreras o el massatgista Àngel Mur.

VISITA COMENTADA AL CEMENTIRI DE LES CORTS
Visita comentada

Data: dijous 15 de novembre de 2018
Hora: 11 h