Visita comentada al cementiri de Poblenou

Visita Guiada Cementiri
Ruta comentada per trenta sepultures del cementiri del Poblenou

23/02/2021 - 11:00 h

23/02/2021 - 13:00 h

Avinguda Icària s/n , Barcelona   Veure mapa

El cementiri del Poblenou va ser el primer que es va construir fora del perímetre emmurallat de Barcelona. El va inaugurar el 1775 el bisbe de la ciutat, Josep Climent.

Les tropes napoleòniques el van destruir i el 1813, el jove arquitecte italià Antonio Ginesi, va ser l’encarregat de construir el nou recinte funerari, beneït pel bisbe Sitjar el 15 d’abril de 1819. Les formes neoclàssiques reflecteixen els gustos estètics dels comerciants i fabricants adinerats de l’època. El 1821, a causa d’una terrible epidèmia de còlera, el cementiri va arribar a la seva màxima ocupació.

Des de la seva inauguració, el cementiri del Poblenou ha sofert nombroses modificacions i ampliacions. La més important es produí el 1849, quan Joan Nolla va construir, concentrant la feina d’arquitectes i escultors del moment, el recinte dels panteons, un espai que posa de manifest la voluntat de la burgesia barcelonina de mitjan segle XIX d’exhibir, fins i tot a les tombes, l’opulència i el prestigi social. El 1888 va ser novament ampliat, aquest cop, per l’arquitecte Leandre Albareda.

En aquest cementiri hi ha enterrats diversos personatges il·lustres com Lola Anglada, Xavier Berenguel, Narcís Oller, Anselm Clavé o José Luis de Vilallonga.

Més informació a www.artfunerari.cat

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides! Envia un correu a alumniub@ub.edu i et posarem en la llista d'espera.

El cementiri de Poblenou
Visita comentada

Data: dimarts 23 de febrer de 20201
Hora: de 11 a 13
Lloc : cementiri de Sant Andreu
Punt de trobada: Av. Icària s/n (08005, Barcelona)
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

La visita es farà, de la mà d’un guia oficial de Cementiris de Barcelona SA, en grup reduït de 9 persones, seguint les mesures de seguretat COVID-19.

www.alumni.ub.edu