Visita comentada 17 de novembre: el cementiri de Sant Andreu

Visita Cementiri St Andreu Webl
En la visita es donaran a conèixer els elements més significatius d’aquest cementiri, tant des del punt de vista històric com social i arquitectònic.

17/11/2020 - 11:00 h

17/11/2020 - 13:00 h

Cementiri de Sant Andreu   Veure mapa

El cementiri que visitarem es va crear el 1839 com a cementiri municipal de la llavors vila independent de Sant Andreu del Palomar. Es va ubicar en els terrenys d’ús agrícola de la masia de Can Calç i el 1897, com la vila de Sant Andreu, passà a pertànyer a la ciutat de Barcelona, que en aquells moments ja disposava de dos cementiris més: el del Poblenou i el de Montjuïc.

Del cementiri de Sant Andreu destaquen nombrosos panteons, com els de les famílies Martí, Giraudier, Rivera, Vintró, Servat o Guardiola, i diverses sepultures significatives, com les de la Maison d’Assistance Française, la del Santet de Sant Andreu o la d’Inocencio Amaya Flores, el tío cabullo. Així mateix, cal destacar-ne la capella i el campanar.

L’any 1904 es va redactar el projecte d’emplaçament de la capella, obra de l’arquitecte Juli Maria Fossas. Al 1955 es va imposar un nou projecte de Ramon Térmens Mauri, cap del Servei de Cementiris, basat en el projecte classicista anterior però adaptat als corrents arquitectònics europeus de mitjan segle xx. L’únic que va respectar completament va ser la fonamentació i el basament, amb 24 hipogeus al voltant.

També crida l’atenció el campanar, de 25 metres d’alçada, on destaquen els quatre peus inclinats que formen la fonamentació i la base de la torre. A l’interior, una escala de cargol enfila fins a la zona de les campanes, visibles des de l’exterior atès que les envolten unes esveltes finestres.

Més informació a www.artfunerari.cat

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides! Envia un correu a alumniub@ub.edu i et posarem en la llista d'espera.

El cementiri de Sant Andreu
Visita comentada

Data: dimarts 17 de novembre de 2020
Hora: de 11 a 13
Lloc : cementiri de Sant Andreu
Punt de trobada: carrer dels Garrofers, 35-47
Com arribar-hi: autobusos H4 (Zona Universitària – Bon Pastor), H6 (Zona Universitària – Onze de setembre), v27 ( Pg. Marítim  –  Canyelles), V29 ( Diagonal Mar – Roquetes), 11 (Trinitat Vella – Roquetes), 132 (Torre LLobeta – Prosperitat). Metro línia 4, estació Llucmajor (sortida Pl. dels Jardins d’Alfàbia).
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

La visita es farà, de la mà d’un guia oficial de Cementiris de Barcelona SA, en grup reduït de 9 persones, seguint les mesures de seguretat COVID-19.

www.alumni.ub.edu