Variabilitat climàtica recent i canvis ambientals a les regions polars

Cicle Renovables 3
Conferència en línia · Cicle "El necessari canvi de model energètic"

Marc Oliva Ponent
Marc Oliva
Doctor en Geografia per la Universitat de Barcelona, ha fet nou campanyes de camp a l’Antàrtida i cinc a l’Àrtic.

16/11/2021 - 17:00 h

16/11/2021 - 18:30 h

El necessari canvi de model energètic
Cicle de conferències

Tots hem sentit a parlar de l’efecte d’hivernacle, de l’escalfament global de la Terra i del canvi climàtic. Aquests fenòmens estan íntimament relacionats amb l’ús de l’energia que prové dels combustibles fòssils, com ara el carbó, els derivats del petroli o el gas, i les seves conseqüències ens colpegen cada dia: temperatures més elevades, tempestes més intenses, canvis en els ecosistemes, augment del nivell del mar, desaparició d’espècies animals, etc.

Hem convidat quatre experts perquè ens expliquin quina és la situació present, quin és el perill de no actuar i quines propostes es plantegen i s’han d’implementar per canviar el panorama actual.

Club de l’Experiència

"Variabilitat climàtica recent i canvis ambientals a les regions polars"

La xerrada presentarà els canvis climàtics i ambientals que s’estan observant a l’Antàrtida i a l’Àrtic, fent un especial èmfasi en les tendències observades a les glaceres i el permafrost (el sòl que roman permanentment congelat).

La xerrada començarà amb una introducció sobre l’Antàrtida i l’Àrtic, les seves característiques geogràfiques i climàtiques, i la presència humana en ambdues regions. Seguidament, es presentaran les tendències climàtiques que s’han observat les darreres dècades i la resposta que s’està detectant en les glaceres i el permafrost, així com les implicacions ambientals que se’n deriven, en especial a l’Àrtic. Finalment, es discutirà com els escenaris climàtics que projecten els informes internacionals poden impactar en aquestes regions i quina resposta s’espera en els seus ecosistemes.

Aquest formulari ja no està disponible.

“Variabilitat climàtica recent i canvis ambientals a les regions polars”
Cicle de conferències · El necessari canvi de model energètic

Data: dimarts 16 de novembre de 2021
Hora: 17:00-18:30
Modalitat: En línia

Plataforma de connexió: Microsoft Teams
Organitza: Club de l’Experiència
Idioma: català
Preu: gratuït

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)