V Jornada de Pedagogia Hospitalària. Experiències i Projectes

La pedagogia hospitalària davant l’adolescència amb malaltia. V Jornada de Pedagogia Hospitalària. Experiències i Projectes

23/02/2018 - 17:00 h

23/02/0201 - 21:00 h

Sala de graus del Palau de les Heures el Campus de Mundet de la Universitat de Barcelona (Passeig de la Vall d'Hebron, 171, Barcelona)   Veure mapa

La pedagogia hospitalària davant l’adolescència amb malaltia

La resposta emocional enfront de la malaltia crònica és especialment complexa en l’adolescència. Es trunquen projectes de vida i es fa especialment difícil afrontar la cronicitat. L’adaptació positiva a aquesta situació i el suport social de la família i dels iguals determina en gran part la qualitat de vida.

En la jornada s’ofereixen orientacions respecte a la intervenció psicoeducativa amb adolescents malalts, així com experiències i projectes d’intervenció amb adolescents hospitalitzats, en el marc de la pedagogia hospitalària.

Programa

17:00-17:15 ·  Presentació de la jornada a càrrec de María Cruz Molina i Olga Canet.

17:15-18:00 · Conferència «Adolescència i malaltia: alguns principis d’actuació des de la pedagogia hospitalària», a càrrec d’Olga Lizasoáin, professora titular d’Educació Especial i Pedagogia Hospitalària a la Universitat de Navarra.

18:00-18.45 ·  Conferència «La continuïtat escolar dels adolescents en situació de malaltia, gran desafiament de la PH», a càrrec de Tomás Arredondo, coordinador d’Escoles i Aules Hospitalàries de la Unitat d’Educació Especial del Ministeri d’Educació de Xile.

18:45-19:00 · Descans.

19.15-20.30 · Taula d’experiències
Educar els nens adolescents en contextos hospitalaris.

Experiència des de ”INeDITHOS”. Sebastián Verger (Universitat de les Illes Balears )
Experiència des de “Aprendro contigo”. Victor Hugo Chauca (Lima)
Experiència des de l’art (Puerto Mont) Felipe Ramírez (Chile)

20:30-21:00 · Conclusions i clausura.

INSCRIPCIONS

LA PEDAGOGIA HOSPITALÀRIA DAVANT L’ADOLESCÈNCIA AMB MALALTIA V JORNADA DE PEDAGOGIA HOSPITALÀRIA. EXPERIÈNCIES I PROJECTES

Jornades

Data: divendres 23 de febrer de 2018