Alumni Ub Despoblament
Posarem en negre sobre blanc les observacions que expliquen, des d’un punt de vista humà —que no pas estrictament demogràfic—, l’èxode rural de la península Ibèrica.

Jaume Font Garolera
Professor titular de la Facultat de Geografia i Història

03/11/2020 - 11:30 h

03/11/2020 - 13:00 h

En aquesta conferència posarem en negre sobre blanc les observacions que expliquen, des d’un punt de vista humà —que no pas estrictament demogràfic—, l’èxode rural de la península Ibèrica.

Prendrem com a referència un curt viatge de Paco Candel (1925-2007), celebrat autor d’Els altres catalans, al Racó d’Ademús. Deixà constància d’aquest viatge al llibre Viaje al Rincón de Ademuz, en què retratà de manera magistral la desesperança en què vivien les persones en aquell territori. A més, en destacarem les afinades observacions sobre terres marginades i oblidades, que no deixen de ser el negatiu de la vida a les barriades obreres barcelonines fruit de la immigració que tan bé va retratar l’autor de Donde la ciudad cambia su nombre.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Conferència online

Data: dimarts 3 de novembre de 2020
Hora: de 11:30 a 13 h
Plataforma de connexió: Teams Microsoft
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, rebreu l’enllaç per connectar-vos el dia del webinar.
Us recomanem descarregar-vos l’aplicació Teams per accedir-hi més còmodament des de qualsevol dispositiu.

Centre de preferències de privacitat

Imprescindibles