Club de l'Experiència · Ruta literària “115 dies a l'Ebre”: els escenaris de la batalla de l'Ebre

Obrim les inscripcions per a la ruta literària "115 dies a l'Ebre: els escenaris de la batalla de l'Ebre" Us podeu inscriure al formulari que trobareu en aquesta pàgina.

21/11/2017 - 8:00 h

21/11/2017 - 20:00 h

Rambla Catalunya / Ronda Universitat   Veure mapa

RUTA LITERÀRIA “115 DIES A L’EBRE”. ELS ESCENARIS DE LA BATALLA DE L’EBRE

Sortida:
21 de novembre de 2017
08 h (Rambla de Catalunya / Ronda Universitat)

Preu:
49€/persona (inclou autocar, guiatge, entrades al Poble Vell i al museu, dinar i assegurança)
PLACES LIMITADES (55 persones màxim)

Pagament:
Un cop hagi fet la inscripció, ens posarem en contacte amb vostè per informar-li com ha d’efectuar el pagament.

En cas de no assistència (una vegada realitzat el pagament) només es retornarà l’import de 19€, corresponent a la visita al Poble Vell, visita al Centre d’Interpretació 115 Dies i el dinar.

Sortida guiada, de la mà d'Assumpta Montellà, autora del llibre "115 dies a l'Ebre"

Cent quinze són els dies que va durar la batalla més decisiva de la Guerra Civil, la mes sagnant i irracional de la nostra història contemporània, i que va tocar a moltes famílies catalanes d’una manera o altra, tant als coetanis que encara viuen i recorden com van patir en pròpia pell aquell drama, com les generacions posteriors.

Tots hem tingut un avi, un pare o un oncle que va lluitar o morir a la batalla de l’Ebre, molts d’ells de la lleva del biberó.

La ruta dins els escenaris de la Batalla de l’Ebre permet conèixer i palpar aquell passat. Tornar a creuar l’Ebre, i no per batalles inútils, sinó per entendre moltes preguntes sense respostes. Passejar pel poble derruït de Corbera, entrar a les trinxeres, conèixer la fossa comú de Les Camposines…entre altres espais, ens permeten apropar-nos a un passat i convertir-lo en un homenatge per a tots aquells que hi van deixar la vida.

Vista del Poble Vell de Corbera d’Ebre, un dels punts de visita de la ruta literària

Assumpta Montellà és llicenciada en Història, historiadora de professió, per devoció, per vocació, amb passió, amb vehemència, amb intensitat. Això comporta que sigui una historiadora poc convencional…i també “perquè m’agraden les històries de les persones anònimes, històries menudes, d’herois que no surten en els manuals d’història, històries que mai faran història…o potser sí”.

Programa:

08:00: Sortida de Barcelona en autocar. Guiatge a càrrec d’Assumpta Montellà, autora del llibre 115 dies a l’Ebre.
09:00: Parada per esmorzar a l’àrea de servei del Mèdol, a l’AP-7.
11:30: Visita al Poble Vell de Corbera d’Ebre.
13:00: Visita al Centre d’Interpretació 115 Dies de Corbera d’Ebre.
14:00: Dinar al restaurant El Casal Municipal de Corbera d’Ebre.
16:30: Visita a les trinxeres de Les Devees, a la Fatarella.
17:30: Visita al Memorial de les Camposines, a la Fatarella.
20:00: Arribada al punt de partida.

Preu/persona:  49 € (inclou autocar, guiatge, entrades al Poble Vell i al museu, dinar i assegurança).

Formulari d’inscripció

Places exhaurides