Riscos climàtics i gestió de l’aigua en una ciutat d’antic règim

Riscosclimatics Places Exhaurides
Ruta guiada pels barris de Sant Pere, la Ribera i el Gòtic per conèixer com es gestionava i s’utilitzava l’aigua a Barcelona des del segle XII fins al XIX

Olympus Digital Camera
Mariano Barriendos Vallvé
Doctor en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona

30/09/2021 - 10:00 h

30/09/2021 - 14:00 h

Ruta guiada per Mariano Barriendos, doctor en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona, pels barris de Sant Pere, la Ribera i el Gòtic per conèixer com com es gestionava i s’utilitzava l’aigua a Barcelona des del segle XII fins al XIX.

Els dies 1 i 14 de desembre passat, Mariano Barriendos, doctor en Geografia i Història per la UB, ens va oferir dues conferències («Característiques generals de la dinàmica climàtica recent i el potencial canvi climàtic» i «Episodis meteorològics extrems a Catalunya: 1300-2020. Quan la memòria històrica ajuda a preveure el futur»), que per mor de la pandèmia es van haver de fer en línia. Pel mateix motiu va quedar pendent un recorregut per la Barcelona del segle XII al XIX, que ara ja podem fer.

Mariano Barriendos ens portarà pels barris de Sant Pere, la Ribera i el Gòtic, per mostrar-nos la gestió i els usos de l’aigua en aquella època històrica, que incloïen l’activitat comercial i les institucions dins d’un regne medieval. Sortirem de l’Arc de Triomf i, en la primera etapa, passarem pel rec Comtal, les basses de Sant Pere, la plaça de Sant Agustí i el carrer dels Assaonadors fins al carrer de Montcada. Aquí s’iniciarà la segona etapa, la comercial: passarem pel passeig del Born, la plaça de les Olles, els carrer dels Canvis Vells, de les Caputxes i de l’Argenteria, fins al pla de l’Àngel. La tercera i última etapa ens durà per la plaça del Rei, la de Sant Iu, la Pia Almoina, el Palau de l’Ardiaca, el Palau Episcopal, el call jueu, la plaça de Sant Miquel, i acabarem la ruta al temple romà del carrer del Paradís. En aquest últim tram tindrem l’oportunitat d’entrar en algun d’aquests espais.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides! Envieu un correu a alumniub@ub.edu i us posarem en la llista d'espera.

Riscos climàtics i gestió de l’aigua en una ciutat d’antic règim
Ruta guiada

Data: dijous 30 de setembre de 2021
Hora: 10:00-14:00
Punt de trobada: Monument Arc de Triomf (Passeig de Lluís Companys s/n, Barcelona)
Com arribar-hi: Metro Arc de Triomf (L1), Rodalies (R1, R3 i R4), Bus (19, H16, V19)
Organitza: Club de l’Experiència
Preu: gratuït

Cal fer la inscripció pel formulari. Activitat gratuïta amb preferència per membres Alumni. Un cop feta la sol·licitud rebreu dies abans de la ruta la confirmació d’assistència. Es faran parades tècniques a demanda. Cal dur calçat còmode i roba apropiada segons la temperatura, tenint en compte que els carrers són humits i ombrívols.

• Estic interessat en participar-hi. Gràcies.

Antoni Plans i Lladós Reply
    • Benvolgut Antoni,

Actualment no disposem de més places disponibles. L’apuntem a la llista d’espera i l’avisarem en cas que s’alliberi alguna plaça.

Marc Martínez Casanovas Reply
  • Si mus plau em posseu en llista d´espera

Mario Cuixart Reply
    • Benvolgut Mario,

• M’agradaria participar

Dolors Calvo Reply
    • Benvolguda Dolors,

Marc Martínez Casanovas Reply
  • Ja he vist que està el grup complert, si hi hagués baixes podríeu avisar-me? Gràcies

Àngels Salvador Reply
    • Benvolguda Àngels,

Marc Martínez Casanovas Reply
  • Lamentablement, per motius de salut, NO hi podré assistir.

Eugeni Nadal Gil Reply
    • Benvolgut Eugeni,

Alliberem la teva plaça. Gràcies per avisar-os.