(Re)descobrint Barcelona · Barcelona i la Primera Guerra Mundial

Les petites grans històries de la nostra ciutat

0222 David Revelles
David Revelles Soriano
Llicenciat en Periodisme per la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona el 1998, especialitzat en periodisme de viatges, creació de guies de viatges, i divulgació científica i històrica.

25/03/2020 - 17:00 h

25/03/2020 - 19:00 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Durant quatre anys, la Gran Guerra va transformar de dalt a baix la ciutat de Barcelona, des de l’economia, l’oci, el ball i la música, l’urbanisme… Això implicarà fer esment dels seus protagonistes, els quals, a més a més de cognoms coneguts de l’àmbit de la literatura i del periodisme (Àngel Samblancat, JM de Sagarra, Josep Pla, Paco Madrid…) trobarem espies de pel.lícula, contrabandistes d‘armes i xampany francès, nous rics, prostitutes de luxe al Raval, anarquistes, ballarins de tango professionals, traficants de cocaïna… Una ciutat fascinant, implacable, vibrant, carnal i hedonista.

(Re)descobrint Barcelona: les petites grans històries de la nostra ciutat

Hem nascut aquí o, després de molts anys, la sentim com casa nostra. Vivim i treballem a la ciutat, caminant pels seus carrers o llegint llibres i novel.les al voltant de la seva història, la seva gent i el seu patrimoni. Però, realment coneixem Barcelona? O, millor dit, coneixem totes les Barcelones que existeixen com va veure amb clarividència l’escriptor Manuel Vázquez Montalbán.
El millor de tot, d’aquesta diversitat? Que tots els rostres de Barcelona, presents i latents al nostre voltant tot i que moltes vegades no hi som conscients, són apassionants, vibrats, càpsules de tems i històries humanes que han construït al llarg del temps la ciutat de Barcelona.
Descobrir (i gaudir) d’aquesta complexitat, d’aquesta diversitat de mirades és, precisament, l’objectiu d’aquest cicle de conferències on, des d’una perspectiva transversal, entenedora, divulgativa i divertida, el periodista i escriptor David Revelles pretén apropar episodis, personatges i moments claus de la ciutat. L’objectiu? Ampliar el nostre coneixement de la ciutat per estimar-la encara més.

Barcelona i la Primera Guerra Mundial
Cicle de conferències: (Re)descobrint Barcelona

Data: dimecres 25 de març de 2020
Hora: de 17:00 a 19:00