(Re)descobrint Barcelona · La maçoneria a Barcelona

Les petites grans històries de la nostra ciutat

0222 David Revelles
David Revelles Soriano
Llicenciat en Periodisme per la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona el 1998, especialitzat en periodisme de viatges, creació de guies de viatges, i divulgació científica i històrica.

15/04/2020 - 17:00 h

15/04/2020 - 19:00 h

Aula Ramón i Cajal · Edifici Històric (Gran Via de les Corts Catalanes, 585)   Veure mapa

La maçoneria és un fenomen col·lectiu, cultural i social de primer ordre que no sempre se li dóna el valor que té, tot i que molts dels personatges cèlebres i notables pertanyents a la societat secreta han tingut un paper clau a la història dels darrers tres-cents anys: Antonio Machado, Oscar Wilde o Sir Walter Scott a la literatura; Santiago Ramón y Cajal o Alexander Fleming a la ciència; Lluís Companys, George Whashington o Bolívar a la política; Clara Campoamor, Concepción Arenal o Ángeles López de Ayala en el moviment feminista a Espanya… Amb aquesta aproximació a la Maçoneria permetrà, no només una visió global dels objectius, rituals i símbols de la fraternitat, sinó, sobretot, de les seves petjades a Barcelona.

(Re)descobrint Barcelona: les petites grans històries de la nostra ciutat

Hem nascut aquí o, després de molts anys, la sentim com casa nostra. Vivim i treballem a la ciutat, caminant pels seus carrers o llegint llibres i novel.les al voltant de la seva història, la seva gent i el seu patrimoni. Però, realment coneixem Barcelona? O, millor dit, coneixem totes les Barcelones que existeixen com va veure amb clarividència l’escriptor Manuel Vázquez Montalbán.
El millor de tot, d’aquesta diversitat? Que tots els rostres de Barcelona, presents i latents al nostre voltant tot i que moltes vegades no hi som conscients, són apassionants, vibrats, càpsules de tems i històries humanes que han construït al llarg del temps la ciutat de Barcelona.
Descobrir (i gaudir) d’aquesta complexitat, d’aquesta diversitat de mirades és, precisament, l’objectiu d’aquest cicle de conferències on, des d’una perspectiva transversal, entenedora, divulgativa i divertida, el periodista i escriptor David Revelles pretén apropar episodis, personatges i moments claus de la ciutat. L’objectiu? Ampliar el nostre coneixement de la ciutat per estimar-la encara més.

La maçoneria a Barcelona
Cicle de conferències: (Re)descobrint Barcelona

Data: dimecres 15 d’abril de 2020
Hora: de 17:00 a 19:00