La Barcelona de Picasso

Ruta guiada on descobrir les petites grans històries de la nostra ciutat

0222 David Revelles
David Revelles Soriano
Llicenciat en Periodisme, especialitzat en periodisme de viatges, creació de guies de viatges, i divulgació científica i històrica.

26/03/2021 - 10:30 h

26/03/2021 - 13:30 h

La Rambla, 71, 08002 Barcelona · Mosaic de Joan Miró   Veure mapa

Durant el 2020 es commemorà el 120è aniversari de la primera exposició d’un jove Pablo Ruiz Picasso... ¡als 4 Gats! Per això, Barcelona encara conserva les seves petjades aquí i allà. Però, coneixeu la ubicació del prostíbul on va trobar la inspiració per pintar Les senyoretes d’Avinyó? Sabies que el quadre La dona morta el va crear després de visitar el dipòsit de cadàvers de Barcelona a l’antic Hospital de la Santa Creu? O que al seu primer estudi, situat al carrer de la Plata, on actualment hi ha un hotel 5 estrelles, Picasso va crear el quadre Ciència i caritat quan era un adolescent?

Descobrir la resposta a aquestes i moltes altres preguntes és el que ens ofereix aquesta ruta (3h aprox.).
Un recorregut que també ens permetrà resseguir la darrera i més extensa estada a la ciutat per part de l’artista, l’any 1917, quan s’estrenà l’espectacle Parade dels Ballets Russos de Diaghilev al Liceu, amb el vestuari dissenyat per Picasso. Però això no és tot! El nostre recorregut ens aproparà a una joia de la ciutat directament vinculada a l’artista: el luxe de descobrir la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts, l’escola on el jove Picasso es va formar i on va conèixer a alguns dels seus grans amics barcelonins.

La Barcelona de Picasso
Ruta guiada

Data: divendres 26 de març de 2021
Hora: 10:30-13:30
Punt de trobada : Mosaic de Joan Miró (La Rambla, 71, 08002 Barcelona), davant de la sortida de metro Liceu (L3)
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona

Preu: 20 € socis; 25 € no socis. El preu inclou l’entrada i visita guiada a la Reial Acadèmia de Belles Arts.
La ruta es farà en grup reduït de 9 persones, seguint les mesures de seguretat COVID-19.

Política de devolucions: cal fer el pagament mitjançant la passarel·la en línia habilitada al web d’Alumni. Fet això, es rep la confirmació del pagament al correu electrònic facilitat. La compra és nominal: cada assistent no pot comprar més d’una entrada en una mateixa comanda. Caldrà que tramiti una compra diferent per cada assistent. L’import només es retorna en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta perquè no s’arriba al mínim de places establert o per altres raons tècniques, o si notifiqueu l’anul·lació abans de 48 hores a l’adreça electrònica alumniub@ub.edu. Per a més informació, consulteu els Termes i Condicions de venda.

INSCRIPCIÓ A L'ACTIVITAT