Alumni Online · Què ens diuen les estrelles?

Que Ens Diuen Estrelles Web
Conferència en línia · Com es veu un espectre i quina informació ens transmet

Carles Puncernau
Carles Puncernau Ferrer
Enginyer químic per l’Institut Químic de Sarrià, va ser soci fundador d’Astrobanyoles el 2002

10/01/2022 - 17:00 h

10/01/2022 - 18:30 h

De les estrelles només en veiem la llum que ens envien, que fa molts anys que viatja. Suposant que les constants físiques són invariables en tot l’univers conegut, com podem obtenir informació analitzant el seu espectre? Com s’origina aquest espectre? Intentarem aclarir-ho.

A partir d’un element químic, veurem un àtom per saber com va evolucionar, amb els segles, el seu coneixement. Començarem per la primera visió de Dalton i la taula creada per Mendeléiev. A poc a poc, anirem desgranant els experiments que ja al segle XX ens van portar al coneixement actual de la seva estructura, fins a la teoria quàntica. Aquest pas ens permetrà explicar com es veu un espectre i quina informació ens transmet. Així podem ampliar els nostres coneixements de l’univers i donar suport a la teoria cosmològica estàndard.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària per a connectar-vos. (Reviseu el correu brossa)

Què ens diuen les estrelles?
Conferència

Data: dilluns 10 de gener de 2022
Hora: de 17:00 a 18:30
Format en línia: plataforma Teams Microsoft
Organitza: Club de l’Experiència

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària per a la connexió.

ACTIVITAT AMB PRIORITAT PER A SOCIS D'ALUMNI UNIVERSITAT DE BARCELONA. PLACES LIMITADES PER ORDRE D'INSCRIPCIÓ.