Club de l'Experiència · Des de la pell fins a la bossa, un recorregut tècnic i artístic

Recorregut artesanal i industrial des de la pell animal fins a la bossa acabada

Gratuït

Lluís Mestre Perals
Expert en el món del disseny i la fabricació d’articles de pell

21/02/2018 - 17:00 h

21/02/2018 - 19:00 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

En aquesta xerrada farem un recorregut artesanal i industrial que ens durà des de la pell animal fins a la bossa acabada, passant per tots els processos d’adobament i acabats.

També coneixerem com es treballa des d’un disseny inicial fins al producte acabat (en aquest cas, la bossa de pell). Tot, sota el guiatge d’un expert molt reconegut.

En la primera part de la conferència es parlarà dels temes següents:

• Història, localització i estudi de les pells (funcions i estructura)
• Defectes de la pell (de l’animal viu i/o del procés de fabricació)
• Procés bàsic de fabricació (treballs de ribera, adobament i assecat)
• Control de qualitat

En la segona part s’explicaran el disseny, l’oficina tècnica, el patronatge, la maqueta, el prototip, la preparació per a la fabricació i més coses que permeten arribar a la bossa de pell.

DES DE LA PELL FINS A LA BOSSA, UN RECORREGUT TÈCNIC I ARTÍSTIC

Conferència

Data: dimecres 21 de febrer de 2018
Hora:17:00 h