La neurociència de l'optimisme: emocions, motivació i repte

A nivell cerebral, l’optimisme es relaciona directament amb les emocions proactives, com l’alegria i la sorpresa, i també amb la motivació, el repte i el plaer.

Places exhaurides
Per a inscriure't en la llista d'espera, envia'ns un correu a alumniub@ub.edu
indicant-nos el teu nom i cognoms, correu electrònic, telèfon de contacte i nom de l'activitat a la qual desitges assistir.

David Bueno i Torrens
Doctor en Biologia

11/11/2019 - 19:00 h

11/11/2019 - 21:00 h

Edifici Històric UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Un dels aspectes que s’ha demostrat que és clau per al benestar és l’optimisme.
En aquesta conferència veurem que, a nivell cerebral, l’optimisme es relaciona directament amb les emocions proactives, com l’alegria i la sorpresa, i també amb la motivació, el repte i el plaer.

Les aportacions de la neurociència ens expliquen com es transforma el cervell, i per tant el comportament humà i la societat. Ara sabem que aprenem i evolucionem durant tota la vida, que la motivació per aprendre és inherent a l’ésser humà, que tots eduquem d’una manera o altra i que l’emoció està vinculada a l’aprenentatge.

Partint d’aquest coneixement, podem triar les millors estratègies educatives o de transformació social. L’educació directivista o l’ús de la por com a estratègia genera persones més temoroses de l’entorn, conformistes i menys transformadores. En canvi, mitjançant la curiositat, les estratègies col·laboratives, el reforç positiu i l’entusiasme esdevenim persones optimistes, amb esperit crític, més equilibrades, solidàries i felices.

David Bueno i Gemma Marfany, el plaer de la divulgació

David Bueno i Gemma Marfany són professors del Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la UB.Els genetitstes David Bueno i Gemma Marfany han rebut enguany ex aequo la VI Distinció del Claustre de Doctors i del Consell Social a les millors activitats de divulgació científica i humanística. En aquesta entrevista ex  pliquen com han gaudit personalment a l’hora de transmetre a diferents públics els conceptes bàsics de la genètica i la neurociència.

Llegeix l’entrevista completa aquí

EMOCIONS, MOTIVACIÓ I REPTE: LA NEUROCIÈNCIA DE L’OPTIMISME

Conferència

Data: dilluns 11 de novembre de 2019