Alumni Online · Myriam Mirzakhani, la primera dona matemàtica que va obtenir la Medalla Fields

Maryam Mirzajani
Conferència en línia · Presentarem la seva trajectòria meteòrica i explicarem els seus primers resultats de forma lúdica i accessible per a tothom.

Florent Balachef
Florent Balacheff
Doctorat en matemàtiques

25/01/2022 - 17:00 h

25/01/2022 - 18:45 h

Després de l’èxit de públic en l’edició dels darrers cursos i insistint en l’objectiu que ens vàrem plantejar, us presentem la tercera edició de “Dones de ciència retrobades en la història”.

Des del curs 2018-2019 hem tingut l’oportunitat de conèixer a algunes de les moltes científiques que al llarg de la història han estat oblidades pels llibres de text, els articles de divulgació o els mitjans de comunicació, endinsant-nos en la societat i l’entorn en els quals van desenvolupar la seva feina.

Enguany continuem amb l’objectiu plantejat a les anteriors edicions: donar visibilitat a dones que han destacat i han estat pioneres en diferents camps de la ciència (com les matemàtiques, la medicina, la informàtica, la química, l’astronomia o la meteorologia), les quals, tot i haver realitzat valuoses aportacions científiques i tècniques, han passat pràcticament desapercebudes.

Esperem que sigui del vostre interès i que gaudiu de les sessions!

Myriam Mirzakhani, la primera dona matemàtica que va obtenir la Medalla Fields

Maryam Mirzakhani va ser la primera dona que va obtenir la Medalla Fields, l’equivalent matemàtic del Premi Nobel. Els seus primers treballs de recerca, completats durant la tesi, es van centrar en la geometria hiperbòlica de les superfícies. En aquesta conferència presentarem la seva trajectòria meteòrica i explicarem els seus primers resultats de forma lúdica i accessible per a tothom.

Mitjançant metàfores i dibuixos, ens podem fer una idea intuïtiva de conceptes matemàtics tan sofisticats com els de superfície de Riemann, mètrica hiperbòlica o geodèsia. Per presentar els resultats de Maryam Mirzakhani sobre les superfícies hiperbòliques, introduirem de manera accessible alguns d’aquests conceptes matemàtics. Insistim que aquesta presentació no requereix cap formació prèvia en matemàtiques.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària per a connectar-vos. (Reviseu el correu brossa)

Myriam Mirzakhani, matemàtica
Cicle de conferències · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dimarts 25 de gener de 2022
Hora: 17:00 a 18:45
Conferència en línia: plataforma Microsoft Teams
Organitza: Club de l’Experiència

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària per a connectar-vos.

1 comentari

• El teu comentari …

maeua dolors rafí ollé Reply

Centre de preferències de privacitat