Metgesses pioneres a Catalunya i a Espanya

Dones Metgesses
Dolors Aleu, M. Elena Maseras i Martina Castells van obrir el camí perquè altres dones accedissin a la medicina i poguessin desenvolupar la seva vocació.

Asuncion Moreno
M. Asunción Moreno
Doctora en Medicina, Premi 2002 a l’Excel·lència Professional, consultora emèrita de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS).

17/03/2022 - 17:00 h

17/03/2022 - 18:30 h

Seu Alumni, Gran Via de les Corts Catalanes 582   Veure mapa

Després de l’èxit de públic en l’edició dels darrers cursos i insistint en l’objectiu que ens vàrem plantejar, us presentem la tercera edició de “Dones de ciència retrobades en la història”.

Des del curs 2018-2019 hem tingut l’oportunitat de conèixer a algunes de les moltes científiques que al llarg de la història han estat oblidades pels llibres de text, els articles de divulgació o els mitjans de comunicació, endinsant-nos en la societat i l’entorn en els quals van desenvolupar la seva feina.

Enguany continuem amb l’objectiu plantejat a les anteriors edicions: donar visibilitat a dones que han destacat i han estat pioneres en diferents camps de la ciència (com les matemàtiques, la medicina, la informàtica, la química, l’astronomia o la meteorologia), les quals, tot i haver realitzat valuoses aportacions científiques i tècniques, han passat pràcticament desapercebudes.

Esperem que sigui del vostre interès i que gaudiu de les sessions!

Dolors Aleu, M. Elena Maseras i Martina Castells. Pioneres de la medicina en visió femenina.

Les primeres dones que van estudiar Medicina a la universitat no sempre van poder exercir, després d’haver tingut grans dificultats per accedir a la universitat i a les classes. Les més conegudes a principis del segle xx van ser Dolors Aleu, M. Elena Maseras i Martina Castells. Actualment se les recorda batejant places, carrers, centres d’estudis i col·legis amb el seu nom. Van obrir el camí perquè altres dones accedissin a la medicina i poguessin desenvolupar la seva vocació. Han estat un model per a les generacions posteriors de metgesses.

• Repàs bibliogràfic de les primeres metgesses a Catalunya i a Espanya.
  • Dificultats per accedir a la universitat i per exercir la medicina.
  • Accés als estudis de doctorat. Les primeres dones doctores, i tesis doctorals triades.
  • Frases per recordar d’aquestes dones pioneres que van assolir els seus objectius després de moltes dificultats.
  • Posada al dia de dones que estudien medicina i l’exerceixen en l’actualitat.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

Metgesses pioneres a Catalunya i a Espanya
Cicle de conferències · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dijous 17 de març de 2022
Hora: 17:00 a 18:30
Lloc: sala d’actes de la seu d’Alumni (Gran Via de les Corts Catalanes, 582)
Organitza: Club de l’Experiència
Preu: gratuït
Idioma: català

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària.