Marie Meurdrac2
Analitzarem les aportacions de les dones i el paper de l’alquímia, precursora de la química actual

0317 Nuria Solsona
Núria Solsona Pairó
Llicenciada en Química i doctora en Ciències de l'Educació

17/03/2021 - 17:00 h

17/03/2021 - 18:45 h

Després de l’èxit de públic en l’edició del curs passat i insistint en l’objectiu que ens vàrem plantejar en la primera edició, us presentem la segona edició de “Dones de ciència retrobades en la història”.

Si ens preguntem quins noms de científics coneixem, segurament serem capaços d’anomenar-ne uns quants, o molts. Però si referim la pregunta a dones científiques, quants noms sabrem dir? Potser esmentarem Hipàtia d’Alexandria (per la pel·lícula d’Amenábar?), Maria la Jueva (a qui se sol atribuir l’invent del bany maria) i Marie Curie (segurament l’única que vam conèixer a l’escola), o ni això. El cert és que els llibres de text, les revistes divulgatives, la premsa i els mitjans de comunicació en general han menystingut el paper de les dones, que al llarg de la història —des de l’antiguitat— han fet aportacions científiques i tècniques molt valuoses.

Amb aquest cicle de conferències, que hem titulat «Dones de ciència retrobades en la història», pretenem donar a conèixer dones que, malgrat el seu llegat científic, han estat menystingudes, ignorades, i han passat pràcticament desapercebudes.

Montse Buxadé
Club de l’Experiència

Marie Meurdrac, alquímia i química.

Marie Meurdrac va escriure, al segle XVII, La chymie charitable et facile, en faveur des dames. La seva obra -i altres que hem pogut identificar- ens permeten establir el llegat de les dones en l’alquímia, precursora de la química actual.

Durant la conferència, exposarem les característiques i el contingut de l’edició de 1666 del llibre “La chymie charitable et facile, en faveur des dames, reeditat el 1999 per Jean Jacques, a París. A més, establirem connexions amb l’obra d’altres alquimistes com ara Maria la Jueva o Marie Fouquet, per tal d’analitzar les aportacions de les dones i el paper de l’alquímia, precursora de la química actual.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària per connectar-vos.

Marie Meurdrac, alquímia i química.
Cicle de conferències en línia · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dimecres 17 de març de 2021
Hora: 17:00 a 18:45
Plataforma de connexió: Teams Microsoft
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.