Marie Curie, dona de ciència: una lectura actualitzada

Marie Curie
Revisarem la imatge heroica de Curie a partir de recerques en el seu arxiu i de la relectura dels seus textos biogràfics i autobiogràfics.

Xavier Roque
Xavier Roqué
Físic i historiador de la ciència, membre de l’Institut d’Història de la Ciència

08/03/2022 - 17:00 h

08/03/2022 - 18:15 h

Aula Ramón y Cajal de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona   Veure mapa

Després de l’èxit de públic en l’edició dels darrers cursos i insistint en l’objectiu que ens vàrem plantejar, us presentem la tercera edició de “Dones de ciència retrobades en la història”.

Des del curs 2018-2019 hem tingut l’oportunitat de conèixer a algunes de les moltes científiques que al llarg de la història han estat oblidades pels llibres de text, els articles de divulgació o els mitjans de comunicació, endinsant-nos en la societat i l’entorn en els quals van desenvolupar la seva feina.

Enguany continuem amb l’objectiu plantejat a les anteriors edicions: donar visibilitat a dones que han destacat i han estat pioneres en diferents camps de la ciència (com les matemàtiques, la medicina, la informàtica, la química, l’astronomia o la meteorologia), les quals, tot i haver realitzat valuoses aportacions científiques i tècniques, han passat pràcticament desapercebudes.

Esperem que sigui del vostre interès i que gaudiu de les sessions!

Marie Curie: una relectura de la seva biografia

Marie Curie és un dels pocs noms de dones científiques que es coneixen. Però què en sabem realment? En aquesta conferència tindrem l’oportunitat de descobrir-ne moltes coses, tant des del vessant personal com des del científic.

Marie Sklodowska Curie (1867-1934) és una icona científica del segle xx. La història del descobriment del radi i la lluita contra el càncer ha seduït milions de persones. La imatge popular de Curie és la d’una dona de ciència única i solitària, que triomfà gràcies a la seva determinació personal. Però aquesta imatge heroica, reiterada en biografies i pel·lícules, ignora aspectes crucials de la seva trajectòria personal i professional, elements de caràcter familiar, social i polític que foren molt importants per a Curie i que són importants avui per donar-li sentit històric. En la xerrada es revisarà la imatge heroica de Curie a partir de recerques en el seu arxiu i de la relectura dels seus textos biogràfics i autobiogràfics.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

Marie Curie, dona de ciència: una lectura actualitzada
Cicle de conferències · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dimarts 8 de març de 2022
Hora: 17:00 a 18:15
Lloc: aula Ramón y Cajal de l’Edifici Històric de la UB
Organitza: Club de l’Experiència
Preu: gratuït
Idioma: català

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària.