La comunicació i l'alimentació: ciència o ficció?

Destacatweb Dialegsalumni Carmevidal
Com una comunicació clara i basada en evidència científica és clau per promoure hàbits saludables

Speakers

Cv Carmen Vidal
Carmen Vidal
Catedràtica de Nutrició i Bromatologia al Campus de l'Alimentació de Torribera UB i directora del mateix, així com de la Càtedra Universitat-Empresa UB-DANONE. Actualment és Presidenta del Comité Científic de l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària de la Generalitat de Catalunya.

Start

07/05/2024 - 18:30 h

End

07/05/2024 - 20:00 h

Aula Magna de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona   View map

No és notícia que tot allò relacionat amb l’alimentació i la salut interessen i preocupen. Lluny de ser un punt clau per a millorar la nostra educació alimentària, el bombardeig de notícies sobre presumptes efectes positius i negatius dels aliments està a l’orde del dia i malauradament no està incidint en una millora de la salut pública. Més al contrari: interessos molt diversos estan provocant confusió i una certa polarització també en aquest àmbit.

Avui podem perfilar dos tipus ben diferenciats de comportaments alimentaris: aquells consumidors que creuen, per exemple, en els “superaliments” o les dietes miraculoses i els escèptics i desconfiats que no se’n fien de res i tenen por, per exemple, als additius alimentaris o als anomenats ultraprocessats. Com en tants altres àmbits, en l’equilibri està la postura correcta. Les xarxes socials i els mitjans de comunicació massius, amb la hipercomunicació que aquests generen, juguen un paper important en l’anàlisi de les causes que expliquen la situació actual.

El problema és conegut, la solució no la tenim encara, però és important i urgent trobar fórmules que ajudin els consumidors a diferenciar entre la informació correcta, les fake news i les notícies esbiaixades sobre els efectes dels aliments i l’alimentació.

Exploreu amb la Dra. Carmen Vidal com una comunicació clara i basada en evidència científica és clau per promoure hàbits saludables.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

La comunicació i l’alimentació: ciència o ficció?
Diàlegs Alumni
Conferència

Data: 7 de maig de 2024
Hora: de 18:30 a 20:00
Ubicació: Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona
Organitza: Alumni UB
Idioma: català

Activitat gratuïta.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu amb la informació necessària per assistir-hi.

ACTIVITAT GRATUÏTA. PLACES LIMITADES PER ORDRE D'INSCRIPCIÓ.