Club de l'Experiència · Els jaciments arqueològics com a tresors: perles que cal conservar

introducció a l’arqueologia. Exposarem, de manera il·lustrada, què és (i què no és) l’arqueologia

David Garcia i Rubert
Doctor en Arqueologia

28/01/2019 - 17:30 h

28/01/2019 - 18:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582   Veure mapa

Amb aquesta xerrada plantegem una introducció a l’arqueologia.

Exposarem, de manera il·lustrada, què és (i què no és) l’arqueologia i parlarem de la importància de mantenir intacte el registre arqueològic de qualsevol tipus de jaciment, de com es gestiona un jaciment i del tipus d’informació que aporta.

L’arqueologia és una disciplina científica que cerca essencialment produir coneixement històric. Els arqueòlegs, per tant, són historiadors. Tanmateix, són uns historiadors particulars, ja que per fer la seva feina necessiten excavar jaciments arqueològics, els quals atresoren la informació bàsica necessària. Per tal que la seva tasca sigui productiva, però, resulta imprescindible que es doni encara una altra circumstància: que el jaciment no estigui tocat o que ho estigui el mínim possible. Per això l’acció dels espoliadors o pirates arqueològics resulta tan nefasta. La xerrada permetrà copsar totes aquestes circumstàncies de manera general.

ELS JACIMENTS ARQUEOLÒGICS COM A TRESORS: PERLES QUE CAL CONSERVAR
Conferència