(Re)descobrint Barcelona · Gremis i confraries: un viatge en el temps a la Barcelona medieval

Les petites grans històries de la nostra ciutat

0222 David Revelles
David Revelles Soriano
Llicenciat en Periodisme per la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona el 1998, especialitzat en periodisme de viatges, creació de guies de viatges, i divulgació científica i històrica.

13/05/2020 - 17:00 h

13/05/2020 - 19:00 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

ACTIVITAT CANCEL·LADA

Des del segle XIII fins a la segona meitat del segle XVIII, les diferents agrupacions professionals que treballaven a Barcelona van deixar una profunda petjada a la fisonomia urbana de la ciutat, així com a la seva història social, religiosa i econòmica. Aquesta conferència ens permetrà conèixer joies com la Casa de la Seda, la casa gremial dels velers, velluters i passamaners de Barcelona des de 1763 o les façanes viatgeres dels gremis de sabaters i calderers, actualment a la Plaça Sant Felip Neri.

(Re)descobrint Barcelona: les petites grans històries de la nostra ciutat

Hem nascut aquí o, després de molts anys, la sentim com casa nostra. Vivim i treballem a la ciutat, caminant pels seus carrers o llegint llibres i novel.les al voltant de la seva història, la seva gent i el seu patrimoni. Però, realment coneixem Barcelona? O, millor dit, coneixem totes les Barcelones que existeixen com va veure amb clarividència l’escriptor Manuel Vázquez Montalbán.
El millor de tot, d’aquesta diversitat? Que tots els rostres de Barcelona, presents i latents al nostre voltant tot i que moltes vegades no hi som conscients, són apassionants, vibrats, càpsules de tems i històries humanes que han construït al llarg del temps la ciutat de Barcelona.
Descobrir (i gaudir) d’aquesta complexitat, d’aquesta diversitat de mirades és, precisament, l’objectiu d’aquest cicle de conferències on, des d’una perspectiva transversal, entenedora, divulgativa i divertida, el periodista i escriptor David Revelles pretén apropar episodis, personatges i moments claus de la ciutat. L’objectiu? Ampliar el nostre coneixement de la ciutat per estimar-la encara més.

Gremis i confraries: un  viatge en el temps a la Barcelona medieval.
Cicle de conferències: (Re)descobrint Barcelona

Data: dimecres 13 de maig de 2020
Hora: de 17 a 19 h
Lloc : seu Alumni (Gran Via de les Corts Catalanes, 582)