Un viatge als gremis de Barcelona · Casa de la Seda: un secret amagat del segle XVIII

Les petites grans històries de la nostra ciutat

PRICE

Speakers

0222 David Revelles
David Revelles Soriano
Llicenciat en Periodisme, especialitzat en periodisme de viatges, creació de guies de viatges, i divulgació científica i històrica.

Start

24/05/2022 - 11:00 h

End

24/05/2022 - 13:00 h

Barcelona va ser durant molts segles una ciutat gremial. La toponímia urbana, amb nombrosos carrers amb noms d’oficis, ho demostra a bastament. Per això, el millor fil conductor d’una ruta per la ciutat és el paper econòmic dels gremis i la seva participació en el govern de la ciutat a través del Consell de Cent fins al 1714.

Amb un centenar de corporacions d’oficis diferents des del segle xiii fins a la segona meitat del xix, amb els seus vessants organitzatiu, social, econòmic, laboral, religiós i polític, Barcelona és una de les ciutats europees en què les empremtes gremials perviuen amb més intensitat. Per això la visita —al final del recorregut— a la Casa de la Seda, l’única casa gremial de Barcelona oberta al públic, serà tota una experiència. Tant l’exterior com l’interior de l’immoble, de més de 300 anys, fan gala d’una elegància i una solemnitat a l’altura de l’esplendor històrica i la representació social que els gremis van aconseguir durant el segle xviii.

Començarem el recorregut al Gòtic i el Call, on aprofundirem en la història de les corporacions professionals de la ciutat des de l’edat mitjana. Ja a la Casa de la Seda, coneixerem la història i les curiositats gremials. La visita començarà a la planta noble, on el Gremi dels Velers de Barcelona va prendre algunes de les decisions més importants per al sector tèxtil català. I ens asseurem a la Sala Magna, que ens permetrà viatjar a un temps d’esplendor social, d’ostentació i luxe, de concerts de cambra i balls de saló.

Però la jornada no acabarà aquí. Després de la visita a la seu del velers i velluters de Barcelona, aquell qui ho vulgui podrà dinar en un restaurant mític de Barcelona: el 4 Gats. La raó no és únicament el seu prestigi gastronòmic, sinó, aquesta vegada, un aniversari ben especial: la commemoració del seu 125è aniversari.

Un viatge als gremis de Barcelona.
Casa de la Seda: un secret amagat del segle xviii
Ruta guiada

Data: 24 de maig de 2022
Hora: de 11 a 13 h
Punt de trobada : porta principal de la catedral de Barcelona (Pla de la Seu, s/n, 08002 Barcelona)Organitza: Alumni Universitat de Barcelona

INSCRIPCIÓ A L'ACTIVITAT

L'adreça electrònica no es publicarà.