Fem pedagogia de l’islam. La terminologia mai no és innocent

Repassarem, analitzarem i comentarem titulars, notícies, vídeos i textos sobre l’islam, amb la intenció de contrastar-los, comparar-los i palesar el rigor o no de la informació.

Jordi Belloso i Rimbau
Llicenciat Filologia Àrab per la Universitat de Barcelona, islamòleg i viatger experimentat.

15/04/2020 - 17:30 h

15/04/2020 - 19:30 h

Seu Alumni   Veure mapa

ACTIVITAT CANCEL·LADA

Tots hem escoltat o pronunciat, alguna vegada, termes com gihadisme, salafisme, Al·là, xiïta, integrista, talibà, fonamentalisme… Però realment sabem què volen dir? Coneixem la diferència entre ells? Això que semblaria fàcil de contestar, no ho és gens. Alguns conceptes apareixen com a sinònims, d’altres s’esmenten arbitràriament i n’hi ha que en l’imaginari islàmic ni tan sols existeixen, i tampoc no estan clars en el món occidental. El desconeixement fa que els mitjans de comunicació utilitzin una terminologia errònia (quan no malintencionada).

Fem pedagogia de l’islam. La terminologia mai no és innoc
Conferència

Data: dimecres 15 d’abril de 2020
Hora: de 17:30 a 19:30