Club de l'Experiència · Exposició «Retrospective», de Lita Cabellut

13/12/2017 - 18:00 h

13/12/2017 - 19:30 h

Fundació Vila Casas. Espai Volart · Ausiàs Marc, 20 (Barcelona)   Veure mapa

Ens endinsarem en la mostra d’una artista bastant desconeguda pel gran públic del nostre país, malgrat haver crescut a Barcelona. L’obra de Lita Cabellut traspassa els límits convencionals de la pintura per situar-se en el terreny del risc, del gest i del retrat psicològic amb un classicisme latent, hereu de Goya, Velázquez o Rembrandt. Farem un recorregut, doncs, per algunes de les sèries més significatives que han acompanyat les reflexions d’una de les artistes més cotitzades del panorama artístic internacional contemporani, segons la revista especialitzada Artprice.

Lita Cabellut neix a Sariñena (Osca) el 1961 i la traslladen a Barcelona sent un nadó. La seva infantesa recorda la d’un personatge de Charles Dickens, que hauria tingut per escenari la Ciutat Comtal de finals dels anys seixanta. «Allí me crié con mi abuela, pero después pasé una temporada en la calle mientras mi madre tenía un bar de alterne», recorda en una entrevista a La Vanguardia. «En esa época no fui a la escuela, yo era una niña de la calle como otros muchos», explica. Va acabar en un orfenat, on va passar dos anys fins que una família la va adoptar. Allò li va salvar la vida —com ella mateixa reconeix— i també va significar un gir de 180 graus en el seu món.

Anys més tard, una visita al Museo del Prado li va descobrir la passió per la pintura. Amb 19 anys es traslladà a Amsterdam per estudiar a la Gerrit Rietveld Academie, on començà amb la pintura minimalista per després seguir amb l’abstracta. «Poco a poco comencé con el realismo, pero desde la abstracción. Pintaba figuras sin caras, solo los cuerpos, y después empezaron a surgir los rostros muy tímidamente, y con ellos los personajes», explica. L’especialitat de Lita Cabellut són els retrats.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides

EXPOSICIÓ «RETROSPECTIVE», DE LITA CABELLUT

Visita comentada

Data: dimecres 13 de desembre de 2017
Hora: 18:00 h
Lloc: Fundació Vila Casas. Espai Volart · C/ Ausiàs Marc, 20 (Barcelona)
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

L’exposició durarà 1h 30m aprox.

Entrada + guia: socis 5€, no socis 7€
El pagament s’ha de fer en efectiu a les oficines d’Alumni Universitat de Barcelona (Edifici Jeroni Granell. Gran Via de les Corts Catalanes, 582)

MÉS DETALLS

2 comentaris

• Estic interessada en assistir a la visita comentada. Si us plau, confirmeu plaça I passaré a pagar

Montse Fornés Riubrugent Reply
    • Bon dia Montse,

En principi, les places per aquesta activitat estan exhaurides.
      Si es produeix cap baixa t’ho comunicarem.

Gràcies

Alumni | Universitat de Barcelona Reply