Club de l'Experiència · Estels quàntics i forats negres · Com pensen els físics que són els forats negres?

Forat Negre
Veurem els tipus de forats negres i sabrem que «no tenen pel», ens familiaritzarem amb el disc d’acreció, l’horitzó d’esdeveniments, l’ergosfera i altres característiques i conjectures, coneixerem el que va dir Stephen Hawking sobre l’evaporació de forats negres, l’entropia i la temperatura d’un forat negre...
Places exhaurides
Per a inscriure't en la llista d'espera, envia'ns un correu a alumniub@ub.edu
indicant-nos el teu nom i cognoms, correu electrònic, telèfon de contacte i nom de l'activitat a la qual desitges assistir.

28/10/2019 - 18:00 h

28/10/2019 - 19:30 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

En aquest petit cicle de tres conferències farem un viatge per arribar a comprendre què són els forats negres ara que, recentment, n’hem pogut veure una fotografia.

Un forat negre és un tipus d’estel tan compacte que la seva força gravitatòria impedeix que la llum se’n pugui escapar. Els forats negres són incòmodes per als físics, ja que posen en contradicció les teories que més èxit han assolit en tota la història per explicar la natura, però són fruita desitjada dels astrònoms, ja que quan comprenguem els misteris dels forats negres tindrem una descripció molt més acurada de l’Univers. Però, curiosament, al mateix temps els forats negres són objectes senzills que «no tenen pel»!

En aquest viatge recorrerem, amb Juan Manuel Pérez Corral, les descobertes històriques que ens han portat a trobar forats negres i a aconseguir fotografiar-los, i acompanyarem un astronauta imaginari que s’hi apropa i que hi entra, per sentir i veure el que avui pensen els físics que és l’interior d’un forat negre.

Tercera sessió: Com pensen els físics que són els forats negres?
  • Veurem els tipus de forats negres i sabrem que «no tenen pel».
  • Ens familiaritzarem amb el disc d’acreció, l’horitzó d’esdeveniments, l’ergosfera i altres característiques i conjectures.
  • Coneixerem el que va dir Stephen Hawking sobre l’evaporació de forats negres, l’entropia i la temperatura d’un forat negre.
  • Veurem contradiccions quàntiques tot perseguint una teoria de la gravetat quàntica.
  • Respondrem amb tres hipòtesis a la pregunta «On és la massa d’un forat negre?»

Estels quàntics i forats negres · Cicle de conferències

Tercera sessió: Com pensen els físics que són els forats negres?

Data: dilluns 28 d’octubre de 2019
Hora: 18 h