Club de l'Experiència · Estels quàntics i forats negres · Com la força de la gravetat modela l’Univers

Univers
Farem una breu descripció de la teoria de la relativitat general, sabrem el perquè de l’èxit i la fama d’Einstein, ens trobarem amb un convidat teòric no desitjat: el forat negre...
Places exhaurides
Per a inscriure't en la llista d'espera, envia'ns un correu a alumniub@ub.edu
indicant-nos el teu nom i cognoms, correu electrònic, telèfon de contacte i nom de l'activitat a la qual desitges assistir.

21/10/2019 - 18:00 h

21/10/2019 - 19:30 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

En aquest petit cicle de tres conferències farem un viatge per arribar a comprendre què són els forats negres ara que, recentment, n’hem pogut veure una fotografia.

Un forat negre és un tipus d’estel tan compacte que la seva força gravitatòria impedeix que la llum se’n pugui escapar. Els forats negres són incòmodes per als físics, ja que posen en contradicció les teories que més èxit han assolit en tota la història per explicar la natura, però són fruita desitjada dels astrònoms, ja que quan comprenguem els misteris dels forats negres tindrem una descripció molt més acurada de l’Univers. Però, curiosament, al mateix temps els forats negres són objectes senzills que «no tenen pel»!

En aquest viatge recorrerem, amb Juan Manuel Pérez Corral, les descobertes històriques que ens han portat a trobar forats negres i a aconseguir fotografiar-los, i acompanyarem un astronauta imaginari que s’hi apropa i que hi entra, per sentir i veure el que avui pensen els físics que és l’interior d’un forat negre.

Segona sessió: Com la força de la gravetat modela l’Univers

• Farem una breu descripció de la teoria de la relativitat general.
  • Explicarem què és l’espai-temps corbat.
  • Sabrem el perquè de l’èxit i la fama d’Einstein.
  • Ens trobarem amb un convidat teòric no desitjat: el forat negre.
  • Descobrirem els púlsars.
  • Sabrem que ja es troben forats negres reals; recentment ja els estem començant a fotografiar! Tota una aventura tecnològica.

Estels quàntics i forats negres · Cicle de conferències

Primera sessió: Com la força de la gravetat modela l’Univers

Data: dilluns 21 d’octubre de 2019
Hora: 18 h