Escriure en femení a l’edat mitjana: de les trobairitz a Christine de Pizan

Speakers

Meritxell SimÓ
Meritxell Simó
Professora de Filologia Romànica de la Universitat de Barcelona i directora de l’Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCVM)

Start

07/06/2022 - 18:00 h

End

07/06/2022 - 19:15 h

Aula Magna (Edifici Històric de la Universitat de Barcelona)   View map

Parlar de la dona en la literatura medieval és sovint parlar d’imatges femenines construïdes per homes. Les cançons de les dones que van voler emular els trobadors, els contes de fades de Maria de França o les reflexions de Christine de Pizan, per a alguns una «feminista» avant la lettre, ens permetran contrastar aquestes imatges amb el retrat que les dones van confegir d’elles mateixes, així com desmuntar molt tòpics encara vigents sobre el paper de les dones en les societats medievals.

És ben conegut el gran impacte que ha tingut en l’educació emocional dels europeus el discurs sobre la dona i l’amor que van elaborar les corts medievals. Una aproximació, lliure de prejudicis i d’idealitzacions romàntiques, a aquestes veus femenines de la literatura medieval ens revelarà fins a quin punt moltes vegades explorar el passat és el camí més segur per comprendre el present.

Gemma Marfany Dialegsalumni Presenta

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

Escriure en femení a l’edat mitjana: de les trobairitz a Christine de Pizan

Conferència

Data: dimarts 7 de juny de 2022
Hora: de 18:00 a 19:15
Lloc: Aula Magna (Edifici Històric de la Universitat de Barcelona)
Organitza: Alumni UB
Preu: gratuït

Activitat gratuïta.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu amb la informació necessària.

ACTIVITAT GRATUÏTA. PLACES LIMITADES PER ORDRE D'INSCRIPCIÓ AMB PRIORITAT PER A MEMBRES ALUMNI.

L'adreça electrònica no es publicarà.