Episodis meteorològics extrems a Catalunya: 1300-2020. Quan la memòria històrica ajuda a preveure el futur

Mireia Mitjans
Tractarem les característiques generals, els factors incidents i l'efecte que hi està introduint l'activitat humana està introduint, i l'alt grau d'incertesa per al futur immediat.

Olympus Digital Camera
Mariano Barriendos Vallvé
Doctor en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona

14/12/2020 - 17:30 h

14/12/2020 - 19:00 h

En aquesta conferència parlarem de la incertesa que provoca la variabilitat climàtica i, en concret, del context de canvi climàtic i els comportaments coneguts per a diferents tipus de riscos climàtics en una escala històrica.

La incertesa que provoca la variabilitat climàtica, i en concret el context de canvi climàtic actual, focalitza freqüentment en l’ocurrència d’episodis meteorològics extrems. Aquests comportaments extrems de l’atmosfera tenen una incidència variable segons el context climàtic. La seva baixa freqüència fa que la societat en tingui un coneixement escàs i parcial.

Aquesta conferència té per objectiu mostrar els comportaments coneguts per a diferents tipus de riscos climàtics, en una escala històrica que permet identificar i analitzar episodis veritablement greus que s’escapen de la capacitat d’anàlisi dels sistemes moderns d’observació instrumental.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Conferència online

Data: dilluns 14 de desembre de 2020
Hora: de 17:30 a 19h
Plataforma de connexió: Teams Microsoft
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, rebreu l’enllaç per connectar-vos el dia del webinar.
Us recomanem descarregar-vos l’aplicació Teams per accedir-hi més còmodament des de qualsevol dispositiu.