Club de l'Experiència Alumni · Envelliment actiu: peculiaritats de l’alimentació i de la nutrició en les persones grans

Places exhaurides

Jaume Serra Farró
Metge, màster en Nutrició Humana per la Universitat de Barcelona

17/02/2020 - 17:30 h

17/02/2020 - 19:30 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

L’envelliment ens espanta, té mala premsa; per això mirem de fugir-ne. El cert, però, és que es tracta d’un procés biològicament natural, i el que convé és anar preparant-se físicament i mentalment, i aprendre a assumir-lo a mesura que es fan anys.

Les conferències que us presentem en aquest cicle sobre envelliment actiu són a càrrec de quatre reconeguts experts que ens ajudaran en aquest procés  d’aprenentatge, la qual cosa, ens pot servir tant a nosaltres mateixos com a les persones del nostre entorn.

L’alimentació és un factor decisiu per a la salut de les persones grans: permet optimitzar el procés fisiològic d’envelliment amb la màxima funcionalitat física i mental possible. Els canvis fisiològics que comporta aquest procés requereixen unes adaptacions que permetin incrementar l’eficàcia nutricional de la dieta quotidiana i mantenir les estructures, els sistemes orgànics, la funcionalitat i l’autonomia personals.

Explicarem com tenir un envelliment actiu i saludable gràcies a l’alimentació i la nutrició. I és que, en aquesta etapa de la vida, tenen lloc canvis fisiològics que condicionen l’eficàcia de l’alimentació i la nutrició. Així mateix, veurem quins són els factors disruptius vinculats a l’envelliment: patologies intercurrents, medicació, situació socioeconòmica, tipus i dimensió de la xarxa social, etc. Acabarem amb recomanacions generals integrades en l’estil de vida: alimentació i activitat física.

Conferència

Data: dilluns 17 de febrer de 2020
Hora: de 17:30 a 19:30
Lloc : sala d’actes d’Alumni (Gran Via de les Corts Catalanes, 582)