Descobrim els secrets de Santa Maria del Pi

Ruta guiada a una icona d'història barcelonina amb les millors vistes de la ciutat des del seu campanar

31/05/2021 - 10:30 h

31/05/2021 - 12:30 h

Basílica de Santa Maria del Pi (Plaça del Pi, 7, 08002 Barcelona)   Veure mapa

Una visita única i singular. Això és el que ens proposa el periodista i escriptor David Revelles, creador d’aquesta aproximació a la basílica de Santa Maria del Pi, història viva de Barcelona amb un campanar amb les millors vistes de la ciutat.

Aquesta visita a l’església del Pi ens permetrà conèixer tots els secrets del temple, com per exemple la seva rosassa (la més gran de Catalunya), el portal romànic de l’Avemaria, una representació del segle XII de l’expulsió d’Adam i Eva de l’Edèn, o la capella de la Puríssima Sang. Rememorarem el gremi de revenedors de Barcelona, fundat sota l’advocació de Sant Miquel gràcies a la capella de Sant Miquel Arcàngel o el Misteri dels Revenedors, obra de Damià Campeny, el gran escultor neoclàssic de Catalunya. Un dels valors afegits de la visita serà la possibilitat de contemplar el Tresor de la basílica, amb joies d’orfebreria com la Custòdia Major del Pi (1587) i el Lignum Crucis del Rei Martí I (1498), i una aproximació a La Sagrada Família d’Antoni de Viladomat, el millor pintor del barroc català.

En el recorregut no hi faltaran personatges fascinants associats a l’església, com ara Sant Josep Oriol, prevere beneficiat del Pi a finals del segle XVII, conegut com «el doctor Pa i Aigua», o altres de més desconeguts. Sabies que al Pi està enterrat el marquès Jean-Joseph d’Apcher, caçador de la cèlebre bèstia de Gévaudan, un estrany i terrorífic animal que abans de la Revolució Francesa va assassinar desenes de persones al sud de França? La visita també ens permetrà descobrir l’importantíssim paper del Pi durant el setge de 1714 i, és clar, els episodis i les terribles empremtes de la Guerra Civil Espanyola a la basílica, com ara la pèrdua de l’orgue, devorat per les flames l’any 1936.

Per rematar aquesta immersió en la història del Pi, res com gaudir de la meravellosa panoràmica de 360 graus de Barcelona que ens oferirà el terrat del campanar. Des dels seus 54 metres, gaudirem d’una perspectiva única de la ciutat! Per descomptat, a dalt coneixerem l’Antònia, l’Andreua, les petites Josepa i Vicenta i l’Esquirol… la família de campanes del Pi, les més antigues de la ciutat. Un epíleg d’alçada per a una visita única!

En la pujada al campanar es faran 4 parades que permetran descansar i, alhora, gaudir de les explicacions sobre el temple i la seva història. L’activitat no es recomana a persones amb cardiopaties, vertigen, claustrofòbia o mobilitat reduïda.

Descobrim els secrets de Santa Maria del Pi
Ruta guiada

Data: dilluns 31 de maig de 2021
Hora: 10:30 – 12:30 h
Punt de trobada : porta principal de la basílica de Santa Maria del Pi (Plaça del Pi, 7, 08002 Barcelona)
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona

Preu: 20 € (socis), 25 € (no socis). Inclou l’entrada i la visita guiada a la basílica.

La ruta es farà en grup reduït, seguint les mesures de seguretat COVID-19.
La pujada al campanar es farà en 4 parades que permetran, no només gaudir de les explicacions del temple i la seva història, sinó també descansar. Aquesta ruta no està recomanada a persones amb cardiopaties, vertigen, claustrofòbia o mobilitat reduïda.

Política de devolucions: cal fer el pagament mitjançant la passarel·la en línia habilitada al web d’Alumni. Fet això, es rep la confirmació del pagament al correu electrònic facilitat. La compra és nominal: cada assistent no pot comprar més d’una entrada en una mateixa comanda. Caldrà que tramiti una compra diferent per cada assistent. L’import només es retorna en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta perquè no s’arriba al mínim de places establert o per altres raons tècniques, o si notifiqueu l’anul·lació abans de 48 hores a l’adreça electrònica alumniub@ub.edu. Per a més informació, consulteu els Termes i Condicions de venda.

INSCRIPCIÓ A L'ACTIVITAT