Dones de ciència retrobades en la història · Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram

Alumni Ub Chatelet
Lectura teatralitzada, representada per membres de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC), que dona a conèixer dones que han tingut un paper rellevant en la història de la ciència i el coneixement.

Membres Icmab
Col·lectiu de dones de l’ICMAB
Membres de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)

16/04/2020 - 17:30 h

16/04/2020 - 19:30 h

Sala Gabriel Oliver · Facultat de Filologia · Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

ACTIVITAT CANCEL·LADA

Després de l’èxit de públic en l’edició del curs passat i insistint en l’objectiu que ens vàrem plantejar en la primera edició, us presentem la segona edició de “Dones de ciència retrobades en la història”.

Si ens preguntem quins noms de científics coneixem, segurament serem capaços d’anomenar-ne uns quants, o molts. Però si referim la pregunta a dones científiques, quants noms sabrem dir? Potser esmentarem Hipàtia d’Alexandria (per la pel·lícula d’Amenábar?), Maria la Jueva (a qui se sol atribuir l’invent del bany maria) i Marie Curie (segurament l’única que vam conèixer a l’escola), o ni això. El cert és que els llibres de text, les revistes divulgatives, la premsa i els mitjans de comunicació en general han menystingut el paper de les dones, que al llarg de la història —des de l’antiguitat— han fet aportacions científiques i tècniques molt valuoses.

Amb aquest cicle de conferències, que hem titulat «Dones de ciència retrobades en la història», pretenem donar a conèixer dones que, malgrat el seu llegat científic, han estat menystingudes, ignorades, i han passat pràcticament desapercebudes.

Montse Buxadé
Club de l’Experiència

Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram

SESSIÓ INAUGURAL

La sessió comença amb l’amfitriona de l’espectacle, Émilie du Châtelet, científica i salonnière del segle XVIII, que rep al seu saló científiques de diferents èpoques: des d’Hipàtia d’Alexandria fins a Margarita Salas, passant per Trota de Salern, Beatriu de Pinós, Sibylla Merian, Ada Lovelace, Nettie Stevens, Rosalind Franklin i Vera Rubin. Tot, acompanyat amb música interpretada per Hildegarda de Bingen.

Vols saber qui són i què han fet totes aquestes dones? Totes tenen la seva història personal i han fet descobriments científics increïbles, i estan a punt per explicar-te’ls!

Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram
Cicle de conferències · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dijous 16 d’abril de 2020
Hora: 17:30 a 19