Desxifrant la Barcelona maçònica. Les petjades de la societat secreta a la Ciutat Comtal

Ruta guiada històrica i cultural a la francmaçoneria des dels orígens medievals fins als nostres dies

0222 David Revelles
David Revelles Soriano
Llicenciat en Periodisme, especialitzat en periodisme de viatges, creació de guies de viatges, i divulgació científica i històrica.

26/02/2021 - 10:30 h

26/02/2021 - 13:30 h

Catedral de Barcelona   Veure mapa

La novel·la de l’escriptor Dan Brown, El símbol perdut, és un trepidant mosaic de successos vinculats amb els símbols arcans de la maçoneria, la societat secreta més famosa del món, i amb Washington D.C., com a escenari d’excepció. És possible realitzar una ruta urbana per Barcelona en clau maçònica? La resposta és un sí rotund i aquesta ruta ho demostra.

Biblioteca Arús (barcelona)

Biblioteca Arús (Barcelona)

La maçoneria, la societat secreta més famosa del món, fa tres segles que deixa la seva petjada de misteri a la fisonomia urbana de Barcelona. I ho ha fet amb el seu caràcter enigmàtic  que sempre ha acompanyat a la fraternitat, llegant un nodrit i desconegut mosaic de símbols per tota la ciutat.

Per això aquesta ruta (3h aprox.) és una aproximació històrica i cultural a la francmaçoneria des dels orígens medievals fins als nostres dies, és una invitació única per descobrir els veritables secrets maçònics de Barcelona. Sí, secrets. O no en tenen, d’aquests, la Catedral de Barcelona, el Parc de la Ciutadella o el Museu de Ciències Naturals? O el gran epíleg d’aquesta ruta: la visita a la Biblioteca Arús, situada al passeig de Sant Joan, un tresor gairebé desconegut pels barcelonins i que, des de 1895, és la millor biblioteca per finalitzar una completa immersió en el món maçònic.

Ruta urbana

Data: divendres 26 de febrer de 2021
Hora: 10:30-13:30
Lloc: ciutat de Barcelona
Punt de trobada: davant de la porta principal de la Catedral de Barcelona
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona
Idioma: català

Preu: 20 € socis; 25 € no socis. El preu inclou l’entrada i la visita guiada a la Biblioteca.
La ruta es farà en grup reduït de 9 persones, seguint les mesures de seguretat COVID-19.

Política de devolucions: cal fer el pagament mitjançant la passarel·la en línia habilitada al web d’Alumni. Fet això, es rep la confirmació del pagament al correu electrònic facilitat. La compra és nominal: cada assistent no pot comprar més d’una entrada en una mateixa comanda. Caldrà que tramiti una compra diferent per cada assistent. L’import només es retorna en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta perquè no s’arriba al mínim de places establert o per altres raons tècniques, o si notifiqueu l’anul·lació abans de 48 hores a l’adreça electrònica alumniub@ub.edu. Per a més informació, consulteu els Termes i Condicions de venda.

COMPRAR ENTRADA