Curiositats del Sol i de la Lluna

Sol I Lluna
Parlarem de coses poc conegudes d’aquests dos astres, de curiositats que potser ja coneixíeu però que no us havíeu aturat a pensar.

Carles Puncernau
Carles Puncernau Ferrer
Enginyer químic per l’Institut Químic de Sarrià, va ser soci fundador d’Astrobanyoles el 2002

04/05/2021 - 17:00 h

04/05/2020 - 18:45 h

En aquesta conferència ens endinsarem en alguns secrets del Sol i de la Lluna. De ben segur que, d’ara endavant, ens els mirarem d’una altra manera.

Començarem per les reaccions nuclears (us sonen els conceptes protó-protó, triple alfa o CNO?); veurem fotos espectaculars del Sol i d’algun eclipsi total, i trànsits planetaris, i descobrirem què és un analema i com capturar-lo.

Quant a la Lluna, primer comprovarem si rota o no, després si és mentidera o tampoc, i quines diferències aparents presenta entre l’apogeu i el perigeu. Sabrem a quina velocitat es mou la seva ombra sobre la Terra i quina velocitat de rotació tindria el nostre planeta sense ella. Per cloure, veurem les seves relacions amb la cultura popular i quins van ser els primers viatgers que la van trepitjar

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

Curiositats del Sol i de la Lluna
Conferència en línia

Data: dimarts 4 de maig de 2021
Hora: de 17:00 a 18:45
Plataforma de connexió: Teams Microsoft
Organitza: Club de l’Experiència

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària per connectar-vos.

ACTIVITAT AMB PRIORITAT PER A SOCIS D'ALUMNI UNIVERSITAT DE BARCELONA. PLACES LIMITADES PER ORDRE D'INSCRIPCIÓ.