Club de l'Experiència · Visita comentada a la col·lecció de carrosses fúnebres i al cementiri de Montjuïc

Recorregut comentat per la primera i única col·lecció de carrosses fúnebres d’Europa i ruta, també explicada, per les principals sepultures d’interès artístic i històric del cementiri de Montjuïc.

Gratuït

23/01/2018 - 10:30 h

23/01/2018 - 13:30 h

Carrer de la Mare de Déu de Port, 56-58 . Barcelona   Veure mapa

La Col·lecció de Carrosses Fúnebres es va inaugurar l’any 1970 al carrer de Joan d’Àustria, 130, de Barcelona, fins que el juny de 2012 es va traslladar a la nova instal·lació del cementiri de Montjuïc. La raó de ser d’aquest conjunt de peces de gran valor patrimonial és que concentra els vehicles que van fer servei a la ciutat de Barcelona durant noranta anys i que ja estan completament en desús a causa de l’evolució de la tècnica i l’aparició del cotxe a motor.

La ruta del cementiri de Montjuïc se centra cronològicament entre els anys 1883 i 1936. Comprèn 37 sepultures d’interès artístic i històric i està concebuda com una mostra de la riquesa patrimonial del cementiri, que a l’entrada i en diversos punts de l’itinerari cultural incorpora codis QR que ofereixen una breu explicació de la història de cada monument funerari i dades sobre el seu escultor i estil arquitectònic.

VISITA COMENTADA A LA COL·LECCIÓ DE CARROSSES FÚNEBRES I AL CEMENTIRI DE MONTJUÏC

Visita comentada

Data: dimarts 23 de gener de 2018