Club de l'Experiència · Visita al Sincrotró Alba

Visitarem el Sincrotró Alba, un complex acceleradors d’electrons per produir llum de sincrotró, llum que permet visualitzar l’estructura atòmica i molecular dels materials i estudiar-ne les propietats.

24/04/2018 - 10:15 h

24/04/2018 - 13:00 h

Carrer de la llum, 2-26 · Cerdanyola del Vallès · Barcelona   Veure mapa

L’energia del feix d’electrons que es genera a l’ALBA és de 3 GeV i s’aconsegueix mitjançant la combinació d’un accelerador lineal (LINAC) i un propulsor de baixa emitància i màxima potència col·locat al mateix túnel que l’anell d’emmagatzematge.

El Sincrotró ALBA té un perímetre de 270 metres i 17 trams rectes disponibles per a la instal·lació de dispositius d’inserció. Actualment, l’ALBA disposa de vuit línies de llum operatives, que comprenen tant els raigs X tous com els raigs X durs, i que es destinen principalment a les biociències, la matèria condensada (nanociència i propietats magnètiques i electròniques) i la ciència dels materials. Es troben en construcció dues línies de llum més (fotoemissió de baixa energia i alta resolució angular per a materials complexos i microfocus per a cristal·lografia de proteïnes).

Aquesta gran infraestructura científica genera unes 6.000 hores de llum anualment i està disponible per oferir servei a més de 1.000 investigadors de la comunitat acadèmica i del sector industrial cada any. Des de 2012 allotja usuaris oficials procedents d’institucions de l’Estat espanyol (75%) i també d’altres països (25%).

L’ALBA està gestionat pel Consorci per a la Construcció, Equipament i Explotació del Laboratori de Llum Sincrotró (CELLS) i cofinançat a parts iguals per l’Administració espanyola i catalana. Pertany a la xarxa de Infraestructures Científiques i Tècniques Singulars (ICTS), grans instal·lacions, recursos, equipaments i serveis, únics en el seu gènere, que estan dedicats a la recerca i desenvolupament tecnològic d’avantguarda i de màxima qualitat, així com a fomentar la transmissió, intercanvi i preservació del coneixement, la transferència de tecnologia i la innovació.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · VISITA AL SINCROTRÓ ALBA

Visita guiada

Data: dimarts 24 d’abril de 2018
Hora: 10:15 h
Lloc: Carrer de la llum, 2-26 · Cerdanyola del Vallès (Barcelona)
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

Preu socis: 10€
Preu no socis: 12€

Sortida :  Plaça Universitat (10.15 h)
Arribada : Plaça Universitat (13 h)

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta la preinscripció, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.
Cal portar el DNI/NIE al mateix dia de la visita per mostrar-lo a l’entrada del Sincrotró Alba.

MÉS DETALLS