Club de l'Experiència · Visita al poblat ibèric de Puig Castellar a Santa Coloma de Gramenet

Visitarem el poblat ibèric de Puig Castellar, a Santa Coloma de Gramenet

David Garcia i Rubert
Doctor en Arqueologia. Professor agregat de la Universitat de Barcelona

31/01/2019 - 9:00 h

31/01/2019 - 14:00 h

Poblat ibèric del Puig Castellar de Santa Coloma de Gramenet   Veure mapa

Lloc i hora de trobada: a les 9:00 a la parada de Santa Coloma de la línia 1 (vermella) del metro. Un cop allà, agafarem el bus B30, que deixa al peu del jaciment (final de l’avinguda de Ramon Berenguer IV de Santa Coloma de Gramenet). A partir d’aquí, anirem fins al poblat fent una passejada.

Visitarem el poblat ibèric de Puig Castellar, a Santa Coloma de Gramenet (a tocar de Barcelona), per il·lustrar la importància dels jaciments arqueològics i la necessitat de preservar-los.

Es tracta d’una activitat guiada pel Dr. David Garcia i Rubert, arqueòleg iberista i professor agregat de la Universitat de Barcelona.

La visita al jaciment focalitzarà principalment en dos aspectes: d’una banda, s’exposaran les característiques bàsiques del poblat de Puig Castellar (aspectes urbanístics, cronològics, econòmics, socials, polítics, etc.) i es contextualitzarà l’assentament en el marc de la tribu ibèrica dels laietans i de la cultura ibèrica en general. De l’altra, es farà un èmfasi especial en la història de la recerca en el jaciment i en la manera com ha permès desenvolupar posteriorment una tasca de divulgació i obertura al públic.

Així mateix, s’intentarà entendre la necessitat que l’activitat de recerca arqueològica tingui en compte el retorn a la societat dels coneixements adquirits, sempre convenientment adaptats tant pel que fa als documents publicats com a les accions de museïtzació dels jaciments.

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · VISITA AL POBLAT IBÈRIC DE PUIG CASTELLAR A SANTA COLOMA DE GRAMENET

Visita comentada

Data: dijous 31 de gener de 2019
Hora: 09 h
Lloc: Poblat ibèric del Puig Castellar de Santa Coloma de Gramenet.
Organitza: Club de l’Experiència Alumni Universitat de Barcelona

• Si hagués alguna baixa m’agradaria poder assistir-hi.

Esther Abejón Reply
    • Hola Esther,
      en cas de places disponibles t’ho comunicarem.

Gràcies!

fe Reply