Club de l'Experiència · Visita a les mines de Bellmunt del Priorat

Visitarem el Museu de les Mines de Bellmunt del Priorat, integrat en el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, i la mina Eugènia, que va ser la més important per les seves dimensions i pel rendiment extractiu.

16/10/2018 - 9:00 h

16/10/2018 - 20:00 h

Carretera de la mina, s/n Bellmunt del Priorat · Tarragona   Veure mapa

Ens desplaçarem fins a Bellmunt del Priorat per, al matí, visitar el Celler Solà Clàssic, que es trobarà en plena verema. Després de dinar en una fonda del poble, anirem a les mines: durant el segle xx, la comarca del Priorat va ser un dels centres miners més importants de Catalunya, el primer en la mineria del plom.

El Celler Solà Clàssic elabora vins seguint un estil artesanal i tradicional, amb raïms autòctons de garnatxa i carinyena procedents de ceps de més de seixanta anys, de conreu ecològic certificat i amb una vinificació tranquiŀla al celler. La seva opció forta és el Solà Clàssic, un vi de guarda sense criança en bota.

Un cop havent dinat, visitarem el Museu de les Mines de Bellmunt (Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya)

Després es farà una visita guiada a la primera planta de la mina Eugènia. Va estar en funcionament fins al 1972 i se n’extreia galena (mineral de plom). El recorregut es fa a peu i ens permet endinsar-nos fins a 35 metres de profunditat i recórrer uns 700 metres de galeries a través de l’explotació més antiga d’aquesta mina, desenvolupada durant l’últim terç del segle XIX. Podrem observar les característiques geomorfològiques del jaciment i el mètode de recerca i d’extracció del mineral, gràcies a una sèrie d’escenografies que representen les diferents tasques que els miners duien a terme.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides!

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · VISITA A LES MINES DE BELLMUNT DEL PRIORAT
Visita guiada

– 09.00h Sortida de Plaça Universitat.
– Parada per esmorzar a l’Àrea de l’autopista.
– Entre 11.30h i 12.00h visita al Celler Solà de Bellmunt de Priorat
– 14.00h Dinar a Cal Quel de Bellmunt de Priorat
– 16.00h Visita al Museu i les Mines de Bellmunt.

25 plazas

Preu: 50 €.
Inclou autocar, visita al celler, dinar, entrada al museu de les mines i a les mines.

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta la preinscripció, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.

Recomanacions per la visita a la mina:

– Tot i que els passadissos son amples, la visita a la mina és poc recomanable per a persones amb claustrofòbia.
– Dur calçat adient.
– Per baixar a la mina, cal tenir en compte que s’han de baixar escales.
– La temperatura en l’interior de la mina oscil·la entre els 16 – 18 graus. Es recomana portar roba adient.

Condicions de la visita:

És obligatori l’ús del casc (facilitat per la mina)
La visita sempre és guiada, amb el personal del Museu.
– Es permet fer fotografies (sense trípode).
– No es permeten filmacions de cap mena sense autorització.
– No es pot entrar ni menjar ni beguda.
– No es pot fumar.
– No es permet l’entrada d’animals