Club de l'Experiència · visita guiada a l’exposició «Pere Portabella: cinema, art i política»

Visitarem a Can Framis l’exposició «Pere Portabella. Cinema, art i política», sobre un dels cineastes i activistes polítics més destacats del país.

30/05/2018 - 11:00 h

30/05/2018 - 12:30 h

MUSEU CAN FRAMIS : Carrer de Roc Boronat, 116-126 · Barcelona   Veure mapa

La mostra, ideada i dirigida per Pere Portabella i Antoni Vila Casas, s’articula a través de cinc espais en què s’analitza la figura de Portabella des d’òptiques diferents.
Aquesta activitat també permetrà visitar Can Framis, una fàbrica de finals del segle XVIII, propietat de la família Framis, que amb el temps va perdre la seva activitat i es va convertir en el record de la indústria pròpia del Poblenou. Avui, com a museu, és un racó per a la contemplació artística situat en el mateix districte, a la zona del 22@, que ha canviat la indústria per la innovació.

Els cinc espais que analitzen la figura de Portabella són:

1. El retorn del president Tarradellas, per representar la llarga trajectòria política de Portabella, el qual va ser l’encarregat d’organitzar la tornada de Tarradellas des de l’aeroport fins a la plaça de Sant Jaume.
  2. La pel·lícula Viridiana, dirigida per Luis Buñuel i produïda per Portabella. Viridiana significava el retorn de Buñuel a Espanya. Va guanyar la Palma d’Or del Festival de Canes amb un escàndol polític i ideològic majúscul, que va provocar la prohibició de la pel·lícula.
  3. El Portabella cineasta, i pel·lícules com Die Stille vor Bach, entre d’altres.
  4. Portabella i el seu entorn artístic. Com a director de cinema, productor i activista polític i cultural, Portabella va compartir experiències i va teixir amistats amb creadors de diversos entorns artístics vinculats als moviments avantguardistes de cada moment.
  5. Portabella i Miró: la relació establerta entre els dos personatges. Es posa l’accent en dues obres de Miró que ja no existeixen i en un guió de l’artista que mai no es va fer.

Col·labora en la mostra la Filmoteca de Catalunya, que se suma a aquest homenatge.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · VISITA GUIADA A L’EXPOSICIÓ «PERE PORTABELLA. CINEMA, ART I POLÍTICA»

Visita guiada

Data: dimecres 30 d’abril de 2018
Hora: 11 h
Lloc: Museu Can Framis· Carrer de Roc Boronat,116-126 · Barcelona
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

Preu socis: 3€
Preu no socis: 5€

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta la preinscripció, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.

MÉS DETALLS