Club de l'Experiència Alumni · Visita guiada al conjut patrimonial "Casa de l'aigua" en Trinitat Vella

Alumni Ub Casa Aigua
Visitarem els edificis i baixarem al túnel per on era conduïda l'aigua, i arribarem fins a la sortida de Trinitat Nova.

03/12/2019 - 9:45 h

03/12/2019 - 11:30 h

Casa de l'Aigua · Carrer Torrent de la Perera s/n   Veure mapa

La Casa de l’Aigua va ser construïda per la companyia pública municipal barcelonina Aigües de Montcada entre els anys 1915 i 1919. Després de l’epidèmia de tifus que va assolar la ciutat el 1914 i va causar una alta mortaldat a causa de la contaminació de l’aigua distribuïda per la companyia municipal, va caldre renovar amb tota urgència el sistema de subministrament d’aigua de boca. Des d’on avui hi ha el barri de la Trinitat Vella s’impulsava l’aigua fins al dipòsit ubicat a l’actual Trinitat Nova, on es clorava i des d’on es conduïa al nucli antic de la ciutat, inclosa la Barceloneta. El projecte inicial també preveia portar aigua a l’Eixample a través de l’aqüeducte Alt de Montcada, però no es va poder completar. Aquest edifici va estar en funcionament fins 1989.

La Casa de l’Aigua és un conjunt patrimonial de primer ordre de la història del proveïment de la ciutat i dels projectes per intentar establir i consolidar un sistema públic d’abastiment d’aigua al segle xx. Actualment, el seu ús com a museu s’amalgama de manera innovadora amb altres usos socials i culturals als dos extrems de la galeria que connecta l’estació elevadora de la Trinitat Vella amb el dipòsit de la Trinitat Nova.

Al llarg del recorregut pel conjunt patrimonial i els espais expositius que jalonen la visita, l’espai del museu mostra una retrospectiva doble, sobre la ciutat i sobre els barris propers, des d’un punt de vista fonamental per a qualsevol ciutat: tenir aigua. L’espai i les activitats s’han concebut en format de museu laboratori.

Visita guiada al conjut patrimonial “Casa de l’aigua” en Trinitat Vella

Data: dimarts 3 de desembre de 2019
Hora: 09:45h
Lloc trobada: Casa de l’Aigua. Carrer Torrent de la Perera, s/n
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

Preu per persona
Socis: 8€
No socis: 10€

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.

FORMULARI DE PREINSCRIPCIÓ

Centre de preferències de privacitat

Imprescindibles