Club de l'Experiència · Resistència i llibertat en el món del llibre

Conferència · Lluís Agustí ens parlarà de la lluita entre el poder opressor i censor i la llibertat de la paraula.

Gratuït

Lluís Agustí i Ruiz
Diplomat en Biblioteconomia i Documentació, llicenciat en Filologia Romànica

07/05/2018 - 17:30 h

07/05/2018 - 19:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Lluís Agustí ens parlarà de la lluita entre el poder opressor i censor i la llibertat de la paraula. Una crònica de la censura que té una llarga història d’obres destruïdes, d’autors i lectors perseguits, de llibres prohibits, etc

A partir d’un enfilall de fets històrics sobre l’edició i de petites anècdotes sobre la llibertat religiosa, moral i política, es reconstrueixen tres èpoques clau de la història de la censura del llibre: l’aparició de la impremta i la contrareforma, la vetlla de la Revolució Francesa, i el segle XX, ferotge i apassionant.

Lluís Agustí i Ruiz és diplomat en Biblioteconomia i Documentació, llicenciat en Filologia Romànica, especialitat Galaicoportuguesa, i diplomat en Estudis Avançats en Informació i Documentació en l’Era Digital per la Universitat de Barcelona. Durant més de quinze anys ha dirigit biblioteques espanyoles a Lisboa, París, Brussel·les i Nova York. Ha estat lector a la Universitat Nova de Lisboa. És també director de l’Escola de Llibreria de la Universitat de Barcelona i del Gremi de Llibreters de Catalunya, així com del seu postgrau de Llibreria. També coordina el postgrau de Prescripció Lectora de la Universitat de Barcelona. És el creador i codirector de PolDoc Hispànic, un directori en línia de polítiques de desenvolupament i gestió de col·leccions documentals.

Ha estat col·laborador a París i Brussel·les de la secció de cultura del diari Avui, i locutor en espais culturals de Radio Pays a França. Ha estat editor de revistes especialitzades en biblioteconomia i documentació, com ara Item i BiD. També té experiència com a traductor literari del francès i del portuguès al castellà i al català. En l’àmbit de la divulgació cultural, ha estat assessor i comissari de «Facing Fascism: New York and the Spanish Civil War», al Museu de la Ciutat de Nova York; «Eduardo Propper de Callejón: Bordeus 1940, la tasca humanitària d’un diplomàtic espanyol»; «La biblioteca peregrina: llibres de l’exili espanyol», a l’Institut Cervantes de Nova York; La Setmana de la Cultura Prohibida, al Born Centre de Cultura i Memòria; «Exilis, censures i resistències en el món hispànic al segle XX», a la Universitat de Barcelona, i, finalment, del cicle Mordasses, també al Born Centre de Cultura i Memòria.

RESISTÈNCIA I LLIBERTAT EN EL MÓN DEL LLIBRE

Conferència

Data: dilluns 7 de maig de 2018
Hora:17:30 h