Club de l'Experiència · Edificis desplaçats a Barcelona · La història del Barri Gòtic i la deconstrucció d’edificis

Alumni Ub Barri Gotic
Passejarem pel Barri Gòtic per repassar-ne la història i observar els edificis que al segle XIX s’hi traslladaren des d’altres punts de la ciutat.

Eloi de Tera
Doctor en Història de l’Art

20/11/2018 - 9:00 h

20/11/2018 - 13:00 h

Plaça Sant Jaume s/n · Barcelona   Veure mapa

Passejarem pel Barri Gòtic per repassar-ne la història i observar els edificis que al segle XIX s’hi traslladaren des d’altres punts de la ciutat, així com els aixecats ex professo per crear la idea romàntica de conjunt gòtic. Analitzarem aquests edificis, la seva història, la seva deconstrucció i construcció, i finalment admirarem el millor exemple d’aquest art del trasllat: el claustre de l’església de la Concepció.

El Barri Gòtic s’inventà al segle XIX. L’obertura de la via Laietana i altres moviments urbans propiciaren la possibilitat de crear un barri gòtic tot desplaçant edificis d’aquest estil d’arreu de la ciutat, per col·locar-los en nous emplaçaments del voltant de la Catedral. Es construí el pont del Bisbe, neogòtic, i fins i tot s’arribà a projectar una gran plaça a la italiana per unir l’absis de la Catedral amb la plaça de Sant Jaume.

Parlarem de tot aquest projecte, analitzarem els edificis desplaçats, la seva història, la seva deconstrucció i en veurem imatges mitjançant el llibret de l’activitat i les compararem. Parlarem també del projecte de fer un barri barroc a l’altre costat de la Rambla. Finalment, ens desplaçarem fins a l’església de la Concepció, un dels exemples més extraordinaris d’edifici gòtic desplaçat, per admirar-ne el claustre.

L’activitat es realitzarà amb el suport d’un sistema de radioguia per escoltar el professor. A més, es repartirà un llibret de suport i de record de l’activitat —inclòs en el preu—, amb documentació i imatges. Així mateix, l’activitat inclou la visita al claustre que es conserva a la seu de Prosegur de l’Hospitalet de Llobregat (data a concretar).

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Places exhaurides!

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · EDIFICIS DESPLAÇATS A BARCELONA, LA HISTÒRIA DEL BARRI GÒTIC I LA DECONSTRUCCIÓ D’EDIFICIS
Ruta comentada

– 09.00h · Sortida de Plaça Sant Jaume.
– Parada per pausa/cafè
– 13h · finalització

25 places

Preu socis: 16 €.
Preu no socis: 20 €.

Inclou ruta guiada, llibret de suport i de record de l’activitat  i café.

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta la preinscripció, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.

• Bon dia, si hi ha alguna baixa us agrairé que m’ho comuniqueu. Gràcies

Jesus de la Ossa Reply
    • Bon dia Jesus,

Així ho farem si es produeix cap baixa.
      Gràcies!

Alumni | Universitat de Barcelona Reply
  • M’interessa. Aviseu-me si teniu alguna baixa. Moltes gràcies.

xavier porta Reply
    • Bona tarda Xavier,
      En cas de places disponibles t’ho comunicarem

Alumni | Universitat de Barcelona Reply