Club de l'Experiència · Dones de ciència retrobades en la història · Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram

Alumni Ub Chatelet
Lectura teatralitzada, representada per membres de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC), que dona a conèixer dones que han tingut un paper rellevant en la història de la ciència i el coneixement.

Col·lectiu de dones de l’ICMAB
Membres de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)

29/04/2019 - 18:00 h

29/04/2019 - 19:30 h

Sala Gabriel Oliver · Facultat de Filologia · Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Si ens preguntem quins noms de científics coneixem, segurament serem capaços d’anomenar-ne uns quants, o molts. Però si referim la pregunta a dones científiques, quants noms sabrem dir? Potser esmentarem Hipàtia d’Alexandria (per la pel·lícula d’Amenábar?), Maria la Jueva (a qui se sol atribuir l’invent del bany maria) i Marie Curie (segurament l’única que vam conèixer a l’escola), o ni això. El cert és que els llibres de text, les revistes divulgatives, la premsa i els mitjans de comunicació en general han menystingut el paper de les dones, que al llarg de la història —des de l’antiguitat— han fet aportacions científiques i tècniques molt valuoses.

Amb aquest cicle de conferències, que hem titulat «Dones de ciència retrobades en la història», pretenem donar a conèixer dones que, malgrat el seu llegat científic, han estat menystingudes, ignorades, i han passat pràcticament desapercebudes.

Montse Buxadé
Club de l’Experiència

Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram

SESSIÓ INAUGURAL

La sessió comença amb l’amfitriona de l’espectacle, Émilie du Châtelet, científica i salonnière del segle XVIII, que rep al seu saló científiques de diferents èpoques: des d’Hipàtia d’Alexandria fins a Margarita Salas, passant per Trota de Salern, Beatriu de Pinós, Sibylla Merian, Ada Lovelace, Nettie Stevens, Rosalind Franklin i Vera Rubin. Tot, acompanyat amb música interpretada per Hildegarda de Bingen.

Vols saber qui són i què han fet totes aquestes dones? Totes tenen la seva història personal i han fet descobriments científics increïbles, i estan a punt per explicar-te’ls!

Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram

Cicle de conferències · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dilluns 29 d’abril de 2019
Hora: 18 h