Club de l'Experiència · Cinefòrum · Guerra i societat civil · West Beyrouth

Alumni Ub West Beyrouth
l’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil, mitjançant pel·lícules per provar d’entendre l’arrel d’alguns d’aquestes conflictes

22/11/2018 - 17:30 h

22/11/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

l’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil, mitjançant pel·lícules que reflecteixen tant patiments com heroïcitats, moments dolços i d’altres de molt amargs. A més, provarem d’entendre l’arrel d’algunes d’aquestes guerres, que ens poden resultar llunyanes en el temps i en l’espai.
Ens acompanyaran historiadors que trauran l’entrellat de guerres que no entenem. Hem triat pel·lícules amb un denominador comú: l’acció està centrada en ciutats més o menys grans o importants.

West Beyrouth

SINOPSI

L’any 1975, al principi de la guerra del Líban, el Tarek i l’Omar, dos adolescents musulmans aficionats a filmar en super-8, descobreixen la guerra, la política i l’amor en un Beirut dividit en dues parts: la musulmana i la cristiana.

Meitat drama i meitat comèdia, aquest film mostra les diferents reaccions davant de les dificultats que es van trobant tant els dos protagonistes com les seves famílies, el veïnat i la mateixa ciutat. Als dos joves, la guerra els ofereix una llibertat sense límits. Tal com diu el mateix director, que va viure la guerra, «és com estar de vacances de l’escola».

Es tracta de l’òpera prima de Ziad Doueiri, director libanès establert als Estats Units que recentment ha estrenat L’insult.

Direcció: Ziad Doueiri
Repartiment: Rami Doueiri, Mohammad Chamas, Rola Al Amin, Carmen Loubbos