Club de l'Experiència · Cinefòrum · Guerra i societat civil · La batalla de Haditha

Alumni Ub Haditha1
L’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil

Alberto Pellegrini
Doctor en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona

12/12/2018 - 17:30 h

12/12/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Aprofundim en l’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil mitjançant pel·lícules que reflecteixen tant patiments com heroïcitats, moments dolços i d’altres de molt amargs. A més, provarem d’entendre l’arrel d’algunes d’aquestes guerres, que ens poden resultar llunyanes en el temps i en l’espai.
Ens acompanyaran historiadors que trauran l’entrellat de guerres que no entenem. Hem triat pel·lícules amb un denominador comú: l’acció està centrada en ciutats més o menys grans o importants.

La batalla de Haditha

SINOPSI

Durant la guerra de l’Iraq, el novembre del 2005, a Haditha, una ciutat petita, un grup d’insurgents ataca un comboi americà i mata un oficial. La venjança dels soldats americans genera una massacre de 24 civils, entre els quals hi ha dones i infants.
El director, Broomfield, prové del cinema documental; per això, a la pel·lícula recorre, a estones, a aquest gènere. Va utilitzar exoficials de la Marina, refugiats iraquians i actors professionals, que treballaven sobre la marxa i als quals permetia improvisar. Tanmateix, tot el film està basat en investigacions fetes amb els mateixos soldats del batalló i amb supervivents de la massacre.

Direcció: Nick Broomfield
Repartiment: Elliot Ruiz, Yasmine Hanani, Andrew McLaren, Matthew Knoll