Club de l'Experiència · Cinefòrum · Guerra i societat civil · Hotel Rwanda

Alumni Ub Hotel Rwanda
L’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil

Jacint Creus Boixaderas
Doctor en Història de l’Àfrica, UParís7- Dennis Diderot

15/11/2018 - 17:30 h

15/11/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Aprofundim en l’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil mitjançant pel·lícules que reflecteixen tant patiments com heroïcitats, moments dolços i d’altres de molt amargs. A més, provarem d’entendre l’arrel d’algunes d’aquestes guerres, que ens poden resultar llunyanes en el temps i en l’espai.
Ens acompanyaran historiadors que trauran l’entrellat de guerres que no entenem. Hem triat pel·lícules amb un denominador comú: l’acció està centrada en ciutats més o menys grans o importants.

Hotel Rwanda

SINOPSI

L’any 1994, durant la guerra civil de Ruanda, assassinen el president del país, d’ètnia hutu, fet que desencadena forts enfrontaments i la matança de la població d’ètnia tutsi, que és minoritària. Paul Rusesabagina (Don Cheadle), personatge real d’ètnia hutu casat amb una tutsi, és el gerent d’un hotel de luxe a la capital, Kigali. Aprofita les seves relacions, el seu coneixement del país i la seva astúcia per refugiar a l’hotel tots el tutsis que pot. A la vegada, n’organitza la fugida, intentant, també, salvar la seva dona.

Direcció: Terry George
Repartiment: Don Cheadle, Sophie Okonedo, Nick Nolte, Joaquin Phoenix, Jean Reno
País: Regne Unit
Any: 2004